160 мільйонів гривень на розвиток: як сьогодні живе Лозівщина

160 мільйонів гривень на розвиток: як сьогодні живе Лозівщина

Фото: Харківська облрада

Ремонт колектору для забезпечення людей питною водою, модернізація системи для зниження тарифів, будівництво доріг і державні замовлення для промисловості – як розв’язувати головні проблеми Лозівського району, цього тижня з громадою обговорив голова облради Сергій Чернов.

Болючі тарифи

Лозівський – один з районів, де сьогодні діють найвищі тарифи на воду. І це за умови, що на його території працює комплекс водопідготовки «Дніпро», який забезпечує безперебійну подачу води не тільки до сіл і селищ Лозівщини, а й до Первомайського та Харківського районів. Крім того, завдяки роботі комплексу вода потрапляє і в домівки харків’ян. Саме цей об’єкт, який розташований на відстані близько 120 км від обласного центру, транспортує близько 23 % від загальної подачі води на місто.

Сьогодні підприємство, у якому 478 працівників, забезпечує підйом, обробку та подачу 140–150 тисяч м3 питної води щодобово. Тут здійснюється виробничий контроль на всіх
стадіях технологічного процесу – від забору води з водосховища до подачі її в Лідновські резервуари. Також до комплексу водопідготовки входять три виробничі майданчики та магістральні водогони на Харків і Лозову у дві нитки, які проходять чотирма районами Харківської області.

– Звичайно, коли будувався це комплекс, розраховували на те, що головним споживачем буде місто Харків та його промислові підприємства. Тому подачу води на місто, яке розташоване за понад сотню кілометрів від об’єкта, здійснює більш якісний водогін, ніж на Лозову – прориви виникають саме на цьому 30-кілометровому водогоні, – зазначив під час зустрічі
з працівниками підприємства Сергій Чернов.

Нагадаємо, ситуація в Лозовій загострилася, коли у квітні минулого року за кілька днів трапилося сім обвалів Південного колектору, у результаті чого 45-тисячне населення кількох  мікрорайонів на кілька днів залишилося без води. Тоді з обласного бюджету було виділено 28 мільйонів гривень, аби виправити ситуацію. За ці кошти було змінено близько 6 кілометрів колектору.

– Але ми розуміємо, що від такого підприємства залежить не тільки безперебійна подача води до населених пунктів, а й доля та життєдіяльність кожної сім’ї. Окрім цього, не менш важливе – наповнення районного бюджету, завдяки якому в районі реалізується багато соціальних програм, сплачується заробітна плата робітників соціальної сфери та інше. Тому обласна рада виділила з бюджету 3,7 мільйона гривень, на які до кінця року планується проведення всіх необхідних експертиз, розробка проектно-кошторисної документації, залучення експертів і фахівців, які допоможуть визначити план роботи – ремонтувати, реконструювати чи взагалі будувати нову гілку водопостачання, – повідомив Сергій Чернов.

За словами голови обласної ради, модернізація насосів та іншого обладнання зможе підвищити коефіцієнт корисної дії та зменшити самі тарифи. Адже попри те, що на території Лозівщини розташоване підприємство, яке займається подачею води, тарифи в районі, хоча й різняться, є одними з найвищих в області. Так, приміром, якщо сьогодні жителі Єлезаветівки сплачують 17 гривень за куб, то жителі Орільки – рекордні в області 45,05 гривень за куб. Натомість харків’яни сплачують трохи більше від 12 гривень за куб.

– Звичайно, одна справа – розкидати вартість для півторамільйонного міста, інша – для невеликого населеного пункту. Проте, можливо, модернізація системи, у тому числі заміна  насосів, зменшить затрати електроенергії, які впливають на собівартість подачі води, – додав Сергій Чернов.

Тому голова обласної ради також планує звернутися за підтримкою й до Екологічногої фонду держави, адже ані бюджет області, ані місцевий бюджет не зможуть покрити всі
витрати. Окрім тарифів на воду, на зустрічі із Сергієм Черновим працівники підприємства порушили питання щодо квартплати.

Так, другий рік у Краснопавлівці до тарифу на квартплату включають кошти на ремонт покрівель. Але люди незадоволені високим тарифом і неякісними ремонтними роботами. Як пояснив директор комунального підприємства «Тепловодосервіс» Сергій Войцехович, покрівлі багатоповерхівок у Краснопавлівці потребують ремонту, коштів на який не вистачає. Тому депутати райради запропонували запровадити тариф на економічно обґрунтованому рівні, у якому буде передбачено виділення коштів на проведення ремонтів покрівель багатоповерхових будинків.

Так, з березня минулого року в селищі відремонтували три покрівлі.
– У цілому діючі тарифи на квартплату нижчі, ніж в області, навіть разом з обслуговуванням дахів, – повідомив він.

Також під час спілкування з головою облради працівники підприємства «Тепловодосервіс» Лозівського району запитали про ремонт Краснопавлівського ліцею. Сергій Чернов
поінформував громаду, що на  поточний рік в обласному бюджеті передбачено 25 млн грн на відновлення покрівлі та теплоізоляцію закладу.

 

 

Завантажити завод

Іншим актуальним питанням для Лозівщини, яке потребує негайного рішення, є ситуація навколо Панютинського вагоноремонтного заводу – філії ПАТ «Укрзалізниця». За інформацією в. о. директора підприємства Олексія Шарія, якщо протягом 2018 року завод виготовив понад 500 замовлених АТ «Українська залізниця» вагонів, то у 2019 році – жодного. Доходи
підприємства від виробничої діяльності в I кварталі 2019 року зменшилися порівняно з аналогічним періодом минулого року на 77 %. Унаслідок цього з грудня 2018-го чисельність трудового колективу з 2122 працівників скоротилася до 1773.

– Молоді фахівці виїжджають за кордон у пошуках кращої роботи, адже через простій працівники вже півроку отримують тільки ставку, – додав очільник підприємства.
За словами Сергія Чернова, з приводу цього питання до нього звернулися дев’ятнадцять депутатів Лозівської міської ради та Лозівський міський голова.

– Обласна рада та обласна державна адміністрація уважно стежать за ситуацією, що склалася навколо вагоноремонтного заводу. Адже йдеться не тільки про працівників підприємства
та їхні сім’ї, а й про бюджет міста та області, – зазначив Сергій Чернов.

За його словами, через погіршення фінансового стану підприємства громада втрачає доходи, бо питома вага податків, що сплачуються заводом, перевищує 10 % загальних надходжень до бюджету міста.

Окрім того, що завод виконує юджетоутворюючу функцію, він ще має велике значення для соціального та культурного життя громади, адже на його базі працюють клуб, де проходять усі святкові заходи, а для змагань – спортивний зал і стадіон.
– Минулого тижня я підписав листа до прем’єр-міністра України, де охарактеризував ситуацію, звернувся до керівництва «Укрзалізниці». На найближчу сесію також буде винесено розгляд вищезазначеного питання, – поінформував голова облради. – Керівництво держави має знати про цю проблему, її треба розв’язувати. Має бути гарантоване державне замовлення, з одного боку.

З іншого, якщо його обсяг зменшується, чому б не давати можливості підприємству вільно займатися іншим виробництвом або послугами, – додав Сергій Чернов.

160 мільйонів гривень на розвиток

Ще одним стратегічним завданням в області, за словами Сергій Чернова, є будівництво та ремонт доріг. Зокрема, тільки на дороги Лозівського району з обласного бюджету минулого року було виділено близько 80 мільйонів гривень. Робота в цьому напрямку продовжується й цього року. Так, зараз триває підготовка до будівництва приблизно 1 км 200 м об’їзної дороги навколо Лозової.

– До Дня міста Лозова плануємо ввести об’їзну дорогу в експлуатацію. Планується ремонт ще п’яти ділянок району: міст у Садовому, об’єкти в напрямках до Краснопавлівки, Орільки,
Хрестища, Новоіванівки, – повідомив голова обласної ради. – Крім того, завдяки командній роботі депутатів обласної ради, з державного бюджету виділено понад мільярд гривень на будівництво дороги Мерефа – Павлоград.

У цілому, минулий рік став переломним у підтримці Лозівського району, адже за 2018-й з обласного бюджету на його розвиток було спрямовано 80 мільйонів гривень. Вони пішли на відновлення шкіл і лікарень, придбання медичного обладнання, ремонт закладів культури, встановлення дитячих майданчиків тощо.