Жителі села під Харковом скаржаться на дорогу, якою не пускають автобус

Жителі села під Харковом скаржаться на дорогу, якою не пускають автобус

Фото:novadoba.com.ua

До нашої редакції звернулася жителька села Благодатне Кулиничівської селищної ради Харківського району Валентина Гармаш. Пенсіонерку та її односельців непокоїть стан дороги між їхнім селом і селом Елітне. За словами жінки, дорога в такому поганому стані, що до села не пускають шкільний автобус. Не хочуть заїжджати й маршрутки. Сімнадцять дітей вимушені добиратися до школи та дитсадка пішки. Навесні на дорозі провели фрезерування, та на цьому роботи й завершилися. У Благодатному цікавляться, коли їм зроблять нормальну дорогу.

Із цим запитанням «СК» звернувся до директора ДП «Дороги Слобожанщини» Ігоря Турченка й у відповідь почув, що на сьогодні роботи по Елітному виконано в повному обсязі, як і підготовлено під’їзд до Благодатного, аварійних місць немає. За даними шляховика, дійсно у травні там здійснили фрезерування. Потім на дорогу (приблизно у 1,2 км) завезли 270 тонн щебеню та шлаку, після цього дорогою пройшлися автогрейдер і каток.

Це максимум з того, що ми могли зробити цьогоріч. Ми розуміємо нагальну потребу ремонту цієї дороги, якою до цього 27 років ніхто не займався, – розповів Ігор Турченко. – Нам вдалося зробити нормальний проїзд. Зараз авто їдуть зі швидкістю не менше 80 км на годину, однак до цього вони рухалися просто по полю.

Директор дорожнього підприємства додав, що відповідно до нинішніх цін ремонт ділянки потребує приблизно 8,5 мільйона гривень.

Нами буде запропоновано внести її у перелік ремонту на 2019-й. Якщо депутати підтримають цю пропозицію, відремонтуємо її майбутнього року, – уточнив Ігор Турченко й додав, що такий ремонт має фінансуватися за рахунок субвенції з держбюджету і грошей з обласної скарбнички.

Загалом, за даними ДП «Дороги Слобожанщини», із 80 об’єктів з переліку доріг місцевого значення ремонти виконано на 62. Із решти 18 нині роботи ведуться на шести об’єктах: у Великобурлуцькому районі – дорога Великий Бурлук – Григорівка – Обухівка; у Нововодолазькому районі – під’їзд до села Новоселівка; у Близнюківському районі – дорога Близнюки – Верхня Самара та дорога Степове – Далеке на кордоні з Донецькою областю; у Краснокутському районі – дорога Ківшарівка – Костянтинівка.

Також проектується капітальний ремонт мосту у Балаклійському районі по дорозі Андріївка – Курган – Мілове. Це найбільший міст у Харківській області, загальна протяжність якого складає 260 м. Цього року заплановано завершити проектно-кошторисну документацію, пройти експертизу та внести об’єкт у перелік першочергових ремонтів на 2019-й, – поінформував Ігор Турченко.

На завершальній стадії підготовчі документи щодо початку ремонту об’їзду Лозової.

 Останні штрихи

Тривають роботи й на дорогах державного значення. Дорожники працюють на 15 об’єктах. Так, фахівці дорожнього господарства повністю закінчили відновлення мосту через річку Куп’єваха в Богодухівському районі на дорозі Харків – Охтирка.

З одного боку проїзд повністю відновлено, тобто влаштовано бетонну плиту, гідроізоляцію та покриття. І 14 вересня почали заливати бетон на другій частині шляхопроводу. Роботи маємо закінчити до 1 листопада, але я бачу, що виконаємо їх раніше. На щастя, погода дозволяє, – розповів 14 вересня перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області Сергій Пляка. – Також виконуємо роботи з відновлення моста в селі Коробочкине Чугуївського району. Там теж зроблено більше ніж половину. Йдемо по плану.

Сергій Пляка також сказав, що на завершальному етапі ремонт дороги Харків – Охтирка через Богодухів. Наприкінці минулого тижня там почали облаштовувати дороги бар’єрним огородженням, дорожніми знаками.

А от ремонт на ділянці від примикання дороги Київ – Харків – Довжанський до Куп’янська по автодорозі Н26 Чугуїв – Мілове завершено.
– За три роки вся ця дорога отримала відновлене покриття. Техніка вже перейшла далі і працює на найбільш зруйнованій ділянці 103–106 км (за с. Кислівка). Там потрібно відновити основи покриття, стабілізувати ґрунти, – розповів Сергій Пляка.

Цю п’ятикілометрову ділянку, яка є аварійною, дорожники планують завершити до кінця сезону.

Майже на фініші капремонт і на шляхопроводі через залізницю біля Кислівки.

На дорозі Мерефа – Лозова – Павлоград закінчили заплановану ділянку поблизу залізничної станції Спасів Скит (с. Першотравневе, Зміївський район).


Читайте також:  Коли вага має значення: чи рятують євроштрафи українські дороги

 Важка ділянка

Цими днями дорожники розпочали ремонт на ще одній важкій ділянці – поблизу села Краснопавлівка Лозівського району. Як сказав про неї Сергій Пляка, «це надто важка ділянка, тому що там перезволожені ґрунти й втрачена несуча спроможність дорожньої основи».

Її протяжність складає 2,5 км. З них аварійні 1,7 км. А найаварійнішою є ділянка у 700 м.

За класифікатором робіт ми будемо виконувати там поточний середній ремонт, – розповів перший заступник начальника САД у Харківській області, – Зніметься старе покриття – те, що від нього залишилося, основа до 30 см, бо немає несучої спроможності. Туди будуть влаштовуватися шари з щебенево-піщаної суміші з додаванням до 10 % цементу для стабілізації ґрунту. І потім уже здійснюватиметься влаштування верхнього покриття з асфальтобетоном.

При тій ширині покриття, яка на ділянці у Крансопавлівці, і при такому виді ремонту на кілометр потрібно буде витратити не менше 15 мільйонів гривень. На сьогодні гроші є лише на половину. Тому поки що дорожники працюватимуть у межах фінансування. Та проїзд, кажуть, відкриють.

У разі появи додаткових грошей вони будуть спрямовані на ремонт саме цієї ділянки, – додав Сергій Пляка.

 Проектують дворівневу розв’язку

Дорожники прозвітували, що на дорозі Старий Мерчик – Красний Кут повністю завершено ремонти на п’ятьох ділянках. Кегичівка, Старовірівка, Мерефа – роботи завершено. У п’яницю, 14 вересня, техніка перебазувалася в Балаклійський район на дорогу Шевченко – Балаклія.

Позаминулого тижня дорожники розпочали новий об’єкт – дорогу Дергачі – Козача Лопань. Там запланували відновити майже чотири кілометри покриття. Половину з цього обсягу вже підготовлено, її відфрезеровано. З початком тижня розпочали облаштування шарів з асфальтобетону.

Дорожники вже готуються і до робіт майбутнього року. Заінформацією Сергія Пляки, нині на експертизі проектно-кошторисна документація на облаштування дворівневої транспортної розв’язки поблизу села Котляри Харківського району.

На завершальному етапі проекти на капремонти ділянок Шарівка – Манченки, Коротич – Харків, на реконструкцію ділянки від Манченків до Котлярів, – розповів Сергій Пляка. – Розпочали проектування щодо найбільш зруйнованої дороги, яка планується під капремонт – Мерефа – Лозова – Павлоград на ділянці від Лозової до кордону з Донецькою областю (у тому числі місток у с. Іванівка).

Проектують фахівці ремонт мосту й  дамби за Старим Салтовом у напрямку Вовчанська.

Автор: Тетяна Василець