Восени повністю дороблять дорогу Харків – Охтирка

Восени повністю дороблять дорогу Харків – Охтирка

Фото: ХОДА

На трасі, яку капітально не ремонтували протягом 60 років, уже відновили основу та завершують вкладати вирівнювальний шар асфальтобетону.

«Простоїть» 12 років

Трасу Харків – Охтирка визначено в області пріоритетом у дорожньому будівництві цього року. Щоб повністю відновити шлях на Суми, дорожники працюють цілодобово. Кожного дня на трасі – близько 70 одиниць техніки та 100 робітників.

– В області ремонтується велика кількість доріг. Цьогоріч заплановано ремонт близько 15 державних і 80 місцевих. Наприклад, у жахливому стані були дороги на Донецьку та Луганську області. Цього року ми завершуємо їх ремонт. Окреме питання – це дорога Харків – Суми. Усі знають, вона була в дуже важкому стані. Уже восени ця дорога буде якісною та безпечною, – запевнила голова Харківської обласної державної адміністрації Юлія Світлична. – У питанні ремонту доріг маємо підтримку Президента України та Уряду. Необхідне фінансування є. Такими масштабами дороги в області не ремонтувалися протягом останніх 10 років.

Нагадаємо, що дорогу з Харкова до Сум побудували ще в 1952–1956 роках. З того часу її жодного разу капітально не ремонтували, хоча мали б це робити кожні 12 років. У результаті на трасі було зруйновано не тільки покриття, а й основа.

Провідний інженер відділу будівництва та ремонту автомобільних доріг і штучних споруд Служби автомобільних доріг у Харківській області В’ячеслав Назаренко розповідає, що стан цієї дороги був дійсно патовим.
– Руйнування були до земельного полотна, ямковість – понад 90 %, на деяких ділянках дорога була зруйнована повністю, з основою, – повідомив фахівець.

У результаті спеціалістам довелося розробити кілька проектних рішень для відновлення основи дороги. Там, де це було можливо, її ремонтували методом холодного ресайклінгу (тобто, використовуючи той асфальт, який знімали фрезою). Але на деяких ділянках це було неможливо.

– Від Богодухова в бік Харкова під низом йде бруківка. Фреза не може передріблювати її. Тому асфальтобетон зрізали до бруківки, а потім, щоб розподілити навантаження, вкладали основу з щебенево-піщаної суміші з додаванням цементу. Її добре проливали водою (протягом дня поливали від 5 до 10 разів), щоб цемент схопився й основа набрала міцності, – пояснив В’ячеслав Назаренко.

Після того як основу дороги відновили, на неї почали вкладати вирівнювальний шар асфальтобетону. Зараз цю роботу майже завершено, і дорожники переходять до вкладання верхнього шару асфальту. Попереду – нанесення розмітки, облаштування зупинок і встановлення дорожніх знаків.
За словами начальника Служби автомобільних доріг у Харківській області Євгена Зражевця, дорогу буде зроблено в повному конструктиві, тому вона гарантовано «простоїть» 12 років.

Нагадаємо, дорога Харків – Охтирка є найбільш інтенсивною в регіоні. Нею курсує 20 тисяч автомобілів на добу, а в пікові години – ще більше. Окрім того, траса є найбільш складною, адже більша її частина проходить населеними пунктами.

Ремонтні роботи на трасі розпочали два роки тому. Тоді зробили перші 16 км дороги. У 2017-му – ще 18 км. Також, за дорученням голови ХОДА Юлії Світличної, торік відновлено Губарівський шляхопровід, який було демонтовано ще десять років тому. Це було обов’язковим етапом для подальшого ремонту траси. Зараз на дорозі Харків – Охтирка реконструюють ще один міст – біля села Куп’єваха.

Де ремонтують дороги

Тим часом продовжуються роботи й на дорозі Чугуїв – Мілове. Дорожники облаштовують покриття перед Куп’янськом. Євген Зражевець пояснив, чому була невелика затримка на ділянці дороги біля села Коробочкине.

– Міст, який на в’їзді в Коробочкине, був в аварійному стані. Разом з підрозділами ДСНС та іншими службами ми оперативно провели всі наради й зараз активно відновлюємо міст,  –  сказав Євген Зражевець.  – Найближчим часом 10-кілометрова ділянка буде у твердому покритті. Це найбільш проблемна частина дороги – від так званого куп’янського повороту до самого Куп’янська. Потім наші роботи будуть зосереджені за містом. Буде відновлено рух на 5-кілометровій ділянці. Ми працюємо над завершенням проектних робіт і експертизою.

Також, за інформацією Євгена Зражевця, у рамках ремонтних робіт на автошляху Харків – Сімферополь – Алушта – Ялта облаштовано дорогу по Мерефі.  Дорожники беруться за нанесення дорожньої розмітки.
Підвищена увага – до дороги Харків – Зміїв – Балаклія – Горохуватка. Підрядник укладатиме верхні шари асфальтобетону. Ця дорога надзвичайно перевантажена й надзвичайно інтенсивна. «Перш за все, почнемо з ділянок по населених пунктах Безлюдівка, Васищеве, Тернівка»,  – сказав Євген Зражевець.

На дорозі Харків – Вовчанськ залишилося облаштувати асфальтобетоном 1 км 200 м на в’їзді в населений пункт. На тих ділянках, які вже були зроблені, найближчим часом буде нанесено дорожню розмітку.

На дорозі Київ – Харків –  Довжанський завершується укладання вирівнювального шару. Уже взялися за нанесення дорожньої розмітки.
А за даними директора ДП «Дороги Харківщини» Ігоря Турченка, роботи з укладання верхнього шару покриття ведуться на автошляхах Вовчанськ – Землянки (Вовчанський район) та Сахновщина – Краснопавлівка (Сахновщинський район). Роботи з планування узбіччя та підготовчі роботи до улаштування вирівнювального шару проводяться на дорозі Красноград – Берестовенька (Красноградський район). На ділянці під’їзд до селища Червона Хвиля (Великобурлуцький район) тривають роботи з холодного фрезерування покриття та роботи з укладання вирівнювального шару. Також на завершувальній стадії – роботи на ділянці під’їзд до села Козачі Майдани (Кегичівський район).

Виконано роботи на 20 об’єктах поточного ремонту: дорога Богодухів – Павлівка – Гути (Богодухівський район), ділянка під’їзд до села Руська Лозова (Дергачівський район), ділянка під’їзд до села Зелений Колодязь (Чугуївський  район), дорога Борівське – Волоська Балаклія (Шевченківський район), дорога Шевченкове – Мостове – Великі Хутори (Шевченківський район), ділянка об’їзд смт Шевченкового (Шевченківський район), дорога Кегичівка – Крутоярівка (Кегичівський район), ділянка під’їзд до села Мала Рогань (Харківський район), дорога Валки – Пархомівка (Валківський район), дорога Слабунівка – Теплянка – Крючки (Балаклійський  район), дорога Малі Феськи – Феськи (Золочівський район), ділянка під’їзд до смт Чкаловського, села Гаврилівка (Чугуївський район), дорога Балаклія – Бригадирівка (Балаклійський район), дорога Нова Іванівка – Орілька на Чернявщину (Лозівський район), дорога Валки – Новий Мерчик через переїзд 47 км (Валківський район), дорога Коломак – Огульці (Валківський район), дорога Валки – Мельникове – Миколо-Комишувата –  /М-18/ (Валківський район), дорога Кам’яна Яруга –Введенка – Тернова (Чугуївський район), дорога Андріївка – Курган – Мілове  (Балаклійський район).

Цього тижня дорожники планували взятися за роботи з поточного ремонту ще 13 об’єктів.
– Усі роботи ведуться згідно з графіком. Усі об’єкти збігаються зі шкільними та автобусними маршрутами, –  додав Ігор Турченко. – Також тривають роботи з експлуатаційного утримання доріг місцевого значення. У кожному районі щодня працюють 1–2 бригади.

Максим Грек