Які електронні послуги можна отримати на Харківщині — перелік і посилання

Які електронні послуги можна отримати на Харківщині — перелік і посилання

Фото: skepter.com.ua

Жителі області можуть отримати в електронному виді 117 із 156 адміністративних послуг.

Повний перелік електронних послуг, які доступні як фізічним, так і юридичним особам, доступний на:

а також на порталах суб'єктів надання послуги:

Серед цих 117 послуг є такі, що надаються повністю електронно — необхідний пакет документів, ідентифікація користувача відбувається онлайн, так само, як і отримання, власне, послуги.

Наприклад, призначення допомоги при народженні дитини, послуга підтвердження особи у реєстрі виборців, повідомлення про початок будівництва, отримання довідки про несудимість, деякі послуги Державної фіскальної служби України (довідка про доходи), та Держгеокадастру.

Низка послуг є частково електронними. Наприклад, запис до електронних черг на отримання закордонного паспорту з безконтактним електронним носієм.

Крім цього на порталі електронних сервісів Харкова доступні 7 послуг:

  1. Довідка про осіб, місце проживання (перебування, проживання/перебування) яких зареєстровано за адресою нерухомого майна разом із відповідною особою станом на конкретну дату
  2. Довідка про осіб, місце проживання (перебування, проживання/перебування) яких зареєстровано за адресою нерухомого майна
  3. Довідка про місце проживання (перебування, проживання/перебування) особи
  4. Довідка про місце проживання (перебування, проживання/перебування) особи за відповідною адресою нерухомого майна
  5. Довідка про зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (довідка про склад сім’ї)
  6. Замовлення технічного паспорту в КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації»
  7. E-запит картотеки з питань реєстрації місця проживання фізичних осіб.

Директорка Департаменту з підвищення конкурентоспроможності регіону Харківської обласної державної адміністрації Надія Кривицька на початку січня розповіла, що за статистикою найпопулярнішими електронними послугами є отримання витягу про земельну ділянку, який можна оформити на сайті Держгеокадастру та безпосердньо за допомогою кадастрової електронної карти. 

Також — призначення субсидій — на порталі Мінсоцполітики є можливість як оформити заяву на призначення субсидії, так і подати необхідну декларацію та спрямувати ці документи до суб'єкту відповідного територіального підрозділу міністерства. Крім цього діє окремий електронний сервіс перевірки факту призначення субсидії. 

Затребуваними е-послугами, за словами Надії Кривицької, є також призначення допомоги при народженні дитини, реєстрація ФОП та внесення змін до реєстрації, а ще декларативні послуги у сфері будівництва. 

Очільниця депратаменту зауважила, що послуги в електронному виді доступні фізичній або юридичній особі за умови наявності відповідного інструменту ідентифікації суб’єкта звернення — кваліфікованого електронного цифрового підпису (ЕЦП) або Mobile ID або Bank ID.

— Електронну систему потрібно проінформувати, хто саме звертається за цією послугою та ідентифікувати або фізичну особу, або юридичну. Для цього в усьому світі використовуються інструменти електронних підписів. На сайті Міністерства юстиції існує перелік із 21 юридичної особи, яка надає послуги з генерації ЕЦП. Юридичні особи гарно обізнані про ці можливості, так як і представники органів державної влади.  Найпростіший шлях для фізичних осіб отримати цифровий підпис є  самостійна генерація ЕЦП через додаток Приват24, - пояснила Надія Кривицька.

Вона додала, що ЕЦП можна отримати через сертифіковані центри Міністерства юстиції України. Також послуга з генерації ключів доступна у регіональному ЦНАПі.

Окремо про послугу Mobile ID. Її забезпечує  провайдер мобільного зв'язку. Така можливість в Україні запрацювала не так давно для контрактних абонентів мережі Київстар та для всіх абонентів мережі Vodafone. Для того, щоб отримати Mobile ID необхідно звернутися до контактих центрів, або сервісних закладів цих компаній. Отримання Mobile ID передбачає зміну sim-карти (без зміни номеру). 

Відповідно до законодавста, в електронний вигляд в Україні  необхідно перевести 156 адмінпослуг. Тому у майбутньому перелік послуг передбачається розширити, зокрема, у Мінсоцполітики, Державній архітектурно-будівельній інспекції, Держгеокадастрі. 

Окрім того, на Харківщині триває розробка порталу електронних послуг Харківської області. За прогнозами, він має запрацювати навесні. 

Читайте також: Субсидію не даватимуть харків'янам, які не мають мобільного телефону

Автор: Тетяна Василець