ОСТРІВКИ УСПІХУ

Інвестиції у знання: як харківська книжкова фабрика пробивалася на ринок ЄС

Головна цінність – не обладнання, що коштує мільйони євро, а люди, які на ньому працюють. За таким принципом уже багато років розвивається одна з харківських книжкових фабрик. І як результат –  виконання замовлення будь-якої складності та експортування продукції на різні ринки світу.

Ставка на людей

Книжкову фабрику «Юнісофт» було засновано в 1994 році. Першою продукцією, що виготовляло підприємство, були канцелярські товари. Згодом асортимент розширився – з’явилися дитячі книги для молодшого віку, книги з картону. 

У 2009 році підприємство переїхало в нову власну будівлю, а виробничі потужності було оснащено новим палітурним обладнанням. Ще через три роки на фабриці почалася широкомасштабна модернізація. Після «апгрейду» функціональні можливості фабрики значно зросли. Але з появою сучасного обладнання постало нове питання – як на ньому працювати. Було вирішено разом з інвестуванням в обладнання вкладати гроші і в навчання співробітників.

– Головна наша цінність – не обладнання, хоча воно й коштує мільйони євро, а люди, з якими ми працюємо. Ми вкладаємо в підвищення кваліфікації персоналу суттєві кошти. Дбаємо про співробітників, не роблячи різниці між топ-менеджерами і палітурниками, – розповів «СК» директор книжкової фабрики «Юнісофт» Олександр Попович. – Підбір персоналу – це велика проблема для сучасного підприємства. Студентів у професійних коледжах і університетах вчать за старими стандартами, змушують зубрити технологічні процеси, які дуже застаріли.

Іноземне обладнання, що використовується на виробництві книжкової фабрики, важко було освоїти, насамперед, через незнання іноземної мови. Тому підприємство пропонує робітникам заняття англійською мовою, стажування на зарубіжних підприємствах для більшого «розуміння» обладнання і всіх виробничих процесів.

Саме на цьому поліграфічному підприємстві вперше з’явилися німецькі експерти за програмою Senior Experten Service. Іноземні фахівці допомагали компанії вдосконалити всі виробничі процеси, впровадити нові стандарти, маркетингові стратегії та бізнес-плани тощо.

– Разом з працівниками було розроблено «Список завдань» на найближчий час, реалізація яких допомогла ефективніше досягти поставлених цілей, – підкреслює директор.

Також керівники підрозділів пройшли стажування за програмою Fit for Partnership with Germany. Участь у цьому проекті дозволила не тільки підвищити кваліфікацію працівників, а й налагодити контакти з підприємствами Німеччини та інших країн Європи і світу.

Різний підхід у веденні бізнесу

Паралельно з оновленням обладнання та навчанням своїх працівників харківська фабрика почала активно «підбирати ключі» до поліграфічного ринку Євросоюзу.

– Не відразу все складалось так добре. У підході до ведення бізнесу наша країна значно відрізнялась від Європи. Український бізнес більш орієнтований на вартість. У країнах ЄС важливе значення має професійний імідж і комунікація зі споживачами, а також висока якість друкованої продукції. Необхідно було дуже багато вчитись і намагатись змінити стереотипне мислення, – згадує Олександр Попович.

Своє перше європейське замовлення на друк книжок фабрика отримала у 2014 році від невеликого німецького видавництва. Наступного року список замовників зріс – до німців приєдналися австрійці та греки. Сьогодні ж продукцію харків’ян можна побачити в понад 15 країнах Європейського Союзу – серед яких Німеччина, Англія, Чехія, Італія, Греція, Польща, Австрія та інші. Найбільшим попитом у європейців користується дитяча література, комікси.

Олександр Попович

Олександр Попович

Директор книжкової фабрики «Юнісофт»

– Найкраща маркетингова стратегія для поліграфічного підприємства – це якісна продукція. Тому ми докладаємо максимум зусиль для того, щоб показати європейським компаніям, що український ринок поліграфічних послуг має непогані перспективи для розвитку.

Із серпня 2014 року підприємство почало активну роботу із сертифікації. Аудити проводили іноземні експерти. Фабрика успішно пройшла аудит і отримала право на виробництво продукції під брендом NBC Universal. Наприкінці липня 2018 року дія сертифіката скінчилася, і підприємство очікує на повторний аудит, щоб і надалі випускати продукцію цього відомого бренда. Із 2004 року до виробничого підрозділу компанії NBC Universal входить Universal Studios (Universal Pictures – одна з найстаріших з нині існуючих голлівудських кіностудій. – Авт.).

Також харківська книжкова фабрика увійшла до перших поліграфічних підприємств в Україні, що отримали сертифікат управління ланцюжком поставок FSC (термін дії сертифіката – січень 2022 року). Цей документ гарантує, що сировина, яка використовується у виробництві, легальна, при заготівлі деревини застосовувалися методи сталого лісокористування тощо. Весь витратний матеріал – папір, картон, фарби та клей – харківська компанія купує у країнах ЄС.
– Якби нам запропонували охарактеризувати підприємство одним словом, то ми б назвали себе «допитливі». Немає нічого неможливого, будь-який проект при правильному підході буде реалізовано, – переконаний Олександр Попович.

Приємних бонусів українським експортерам-поліграфістам додає і Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Завдяки їй у 2014 ро- ці було скасовано імпортні мита на українську продукцію, тож в експортерів з’явилася можливість пропонувати свої книги за значно нижчою ціною, це привело до збільшення обсягів продажів

Автор Юлія Шматченко

Матеріали публікуються в рамках проекту «Точне відображення Угоди про асоціацію Україна-ЄС в українських медіа».  Проект реалізується за фінансової  підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерства  закордонних справ Республіки Польща.  Думки, виражені в цій публікації,  відбивають виключно точку зору автора(ів)