Якими повинні були бути станції метро у Харкові

Якими повинні були бути станції метро у Харкові

Малюнок М. Литвина, "Соціалістична Харківщина", № 186 від 22 вересня.

Плани 50-річної давнини

Вересень 1968 року видався теплим – на майдані Рози Люксембург (нині Павлівському) квітнули каштани, а от літо було сухим – постраждав урожай зернових. На Харківщині готували худобу до зими, готувалися до збирання цукрових буряків, підводили підсумки збирання гречки – цікаво, чи сіють її десь зараз у Дворічанському районі. Скупо й офіційно (а як же ж ще!) газета «Соціалістична Харківщина»  висвітлювала події в Чехословаччині, проте докладно і яскраво описувала радянський прорив у космічній гонці: уперше у світі після семи діб польоту на Землю повернулась автоматична станція «Зонд-5», яка облетіла Місяць. А ще у Харкові будували метро.

№ 186 від 22 вересня

Станції і переходи

Якими будуть станції метро, переходи, вестибюлі, скільки буде ескалаторів? Ось що відповів нашому кореспонденту на запитання, які хвилюють усіх харків’ян, головний інженер «Харківметропроекту» Ю. В. Лаврешин:

– Перша пускова дільниця першої черги (10,4 км) метро включає 8 станцій: «Вулиця Свердлова», «Південний вокзал», «Комунальний ринок», «Центр», «Левада», «Стадіон», «Завод імені Малишева», «Турбінний завод». Друга дільниця першої черги (7,6 км) матиме 5 станцій: «Завод «Кондиціонер», «Сантехзавод», «Південкабель», «ХТЗ» та «Електроважмаш». Дві станції – «Південний вокзал» та «Центр» – з прилягаючими перегінними тунелями глибокого закладення, інші станції і перегони – мілкого закладення.

Станція «Центр» (глибокого закладення) матиме входи через існуючий пішохідний тунель на площі Тевелєва. Після спорудження другої черги  метро ця станція буде і пересадочною.

Архітектори, художники, оздоблювачі об’єднають свої зусилля, створюючи зручні, красиві, комфортабельні станції Харківського метро. Кожна станція матиме свої відмінності. Вестибюлі, зали, пішохідні тунелі будуть оздоблені гранітними і мармуровими плитами, алюмінієм, глазурованими керамічними плитками. Перевага буде віддана синтетичним матеріалам, наприклад, стомаліту, поліефірним смолам тощо.

На кожній станції будуть обладнані вентиляційні установки, які створять певний клімат і в залах, і у поїздах під час їх руху.

Читайте також: Будівництво метро в Харкові: перший репортаж. http://www.slk.kh.ua/multimedia/istoriya/xronograf-sk/budivnictvo-metro-v-xarkovi-pershij-reportazh.html

 

Автор: Інна Можейко