Ізюмський дендрарій і харківське метро: про що писала наша газета 50 років тому

11.08.2019 15:00 Хронограф
Фото со сторінки facebook "Народний музей Ізюмщини" Фото со сторінки facebook "Народний музей Ізюмщини"
Цікаво читати про зародження того, що сьогодні є звичним і буденним.

"Соціалістична Харківщина" № 138 від 15 липня 1969 року

Буде Ізюмський дендрарій

Власне, дендрарій уже є. Готуючись до 50-річчя Радянської держави, колектив Ізюмського лісгоспу вирішив на площі в 4 гектари закласти дендропарк.

За два-три роки дерева добре прижилися. Деякі з них – липи американська та дрібнолиста, бархат амурський, тополі Болле, катальпи, клени вже зросли кількаметрового зросту. Породи, висаджені з насіння, також прижилися на місці або в розсаднику. Хоч, звичайно, були і невдачі.

Тепер у парку понад 150 порід дерев та понад два десятки – в розсаднику. Весною і на початку літа на багатьох екземплярах з’явилися квіти. І це не лише на квітучих кущах – спиреї, калинах, гортензії, а й на деревних породах – каштанах, геленах. Тобто вже нині дендрарій являє значний інтерес для екскурсій учнів, любителів природи. Тут розбиті оглядові доріжки, визначена центральна алея, обладнуються місця відпочинку. Особливо приваблюють куртини ялин – блакитних, сріблястих, різноманітні клени, поки що невеликі сафори японські, бархат, горіхові, горобини, каркас західний, ялина тібетська, сосна італійська тощо.

Ініціатори закладки дендропарку, серед яких найбільш наполегливим ревнителем цієї новинки є директор лісгоспу Яків Віталійович Добрушин, підтримують тісні зв’язки з ботанічними садами і дендрологічними парками Криму, Тростянця, Чернігівської області, Харкова та інших. Намічено восени та наступної весни поповнити насадження – переважно з насіння, для кращої акліматизації. Деякі з порід, що добре пристосовані до місцевих умов, незабаром прикрасять також вулиці і парки міста.

В. Бондаренко, працівник ізюмської райміськгазети «Радянське життя»

"Соціалістична Харківщина" № 143 від 22 липня 1969 року

Харківське метро. На поверхні і під землею

Той, хто хоч небагато часу не відвідував 1-шу дільницю Харківського метробуду на Південному вокзалі, одразу зверне увагу на зміни, що тут сталися. За короткий строк виросла багатометрова споруда – градирня. Вона охолоджуватиме воду, яка використовуватиметься для роботи потужного компресора

Важлива подія трапилась і під землею. Досі землю, породу вивозили на вагонетках вручну. Днями тунелем пішов електровоз. Люди звільнилися від важкої фізичної праці і перейшли працювати на інші ланки виробництва.

Фото І. Цимблера

Читайте також: Хто першим підкорив небо над Харковом 

 

 

 

Автор: Інна Можейко