Автівка взимку: якщо не консервуємо, то готуємо

Автівка взимку: якщо не консервуємо, то готуємо

Фото: vipzoneonline.ru

Зима — найскладніший період експлуатації автомобіля. Як правило, тоді даються взнаки всі слабкі місця машини. Тож краще підготуватися до холодів заздалегідь.

Звичайно, найкраще пройти техобслуговування (ТО за рекомендаціями заводу-виробника). Далі найголовніше — шини! По-перше, їздити на літній гумі взимку дуже небезпечно, а по-друге, така процедура незабаром стане обов’язковою за законом. Але якщо планується «домашня» підготовка машини до зимового сезону, нагадаємо, на що слід звернути особливу увагу.


Фото: pvlida.by

Кузов
Перше, що ми бачимо, коли дивимося на машину, — це кузов, тож з нього й почнемо. Узимку дороги обробляються спеціальними реагентами, які прискорюють утворення іржі, тому важливо до появи холодів перевірити стан кузова й за необхідності видалити іржу та обробити його антикорозійними засобами. Ще краще убезпечить машину, якщо після миття кузов обробити воском або захисною поліроллю.


Фото: drive2.ru

Серце машини — мотор
І в реаліях наших зим він працює майже в екстремальних умовах, подеколи місяць експлуатації машини взимку дорівнює кількох місяців роботи в літній період. Отже, для того щоб двигун працював з найбільшою віддачею і водночас «почувався» якомога комфортніше, слід подбати про зимове масло, а також присадки, які сприяють поліпшенню ККД мотора та адаптують його роботу до зими. Щодо палива — звичайно, воно теж потребує корекції, але це вже питання не підготовки машини, а її експлуатації взимку.
А щоб узимку автомобіль швидко прогрівався, не запотівали вікна, а також щоб у салоні було тепло, слід перевірити систему охолодження двигуна.

Фото: mobil1-krsk.ru

Антифриз «старший» за п’ять років потрібно просто замінити: у ньому вже накопичилися продукти окислення, компоненти-інгібітори спрацьовані, і замість захисту двигуна від корозії він може провокувати пошкодження деяких металевих частин системи охолодження.

Що там під капотом
Термін служби автомобільного акумулятора складає 3-5 років. І якщо апарат підходить до критичного «віку», узимку він може перетворитися на ту саму «слабку ланку», через яку машина не заведеться. Тому акумулятор потрібно ретельно перевірити і за необхідності замінити, і робити це краще восени.

Фото: rualavto.ru

Ще один «підкапотний» клопіт — свічки. Низькі температури і неякісне паливо швидко виведуть їх з ладу. Тому свічки необхідно заздалегідь перевірити, очистити від нагару, а в разі потреби й зовсім поміняти.


Не гальмуйте...
...І перевірте гальма. Вони повинні бути відрегульовані ідеально. Це стосується і балансу гальмівних сил, і роботи АБС. Перед зимою варто замінити й колодки, якщо термін їх роботи вже «підходить». Щодо «похилої» (понад 3-5 років) гальмівної рідини, то вона, у силу своєї гігроскопічності, напевно, вже набралася з повітря достатньо вологи, щоб знизити власну температуру закипання і також стати ініціатором корозії у трубопроводах і на дзеркалах циліндрів приводу. Заодно варто заїхати на СТО і попросити майстрів проінспектувати гідропривід гальм і зчеплення на предмет герметичності. Особливо це важливо для гумових деталей (манжет головного і робочих циліндрів), які вже в осінні холоди можуть втратити еластичність від морозу і за значного зношення почнуть пропускати робочу рідину й повітря.

Дрібнички — не дрібниця
Готуючи машину до зими, не завадить обробити поверхні стекол, зовнішніх дзеркал, фар, а також лакофарбове покриття, використовуючи спеціалізовані косметичні засоби з брудовідштовхувальною і протиобморожувальною дією.
До речі, якщо наближається час міняти повітряний фільтр, то це варто зробити перед початком зими.
Перед справжніми заморозками варто перевірити і двірники. Адже міняти щітки на морозі незручно, та й непросто — гума дубіє, і руки, до речі, теж. Купуючи двірники, слід зверніть увагу, на які температури розраховані щітки, краще, щоб вони були зимові, такі ефективно працюватимуть без зайвих проблем. Якщо є бажання заощадити, можна придбати й універсальний варіант або просто дешевший, проте в такому разі не можна бути на 100 % упевненими, що не доведеться зупинятися через кожні 500 метрів і зішкрібати з них намерзлий лід або робити за них їхню роботу. Також слід не забути додати в бачок омивача антифриз.
І на останок — повісити «Auto bra» на бретельках на радіатор.

Поради наперед
Взимку раз на місяць варто обробляти замки дверей розморожуючою рідиною. Вона їх змащує і запобігає замерзанню. У салон краще встановити гумові килимки. Також слід запастися щіткою зі скребком — після зимової ночі вона точно стане у пригоді, а скребок допоможе відчистити стекла від намерзлого льоду. Однак цього можна уникнути, якщо залишати у вікні ледь помітну щілинку на ніч.

Данило Мигай, кореспондент