Авто-гібрид, що заводиться від SMS, винайшли у Харкові (ФОТО)

Авто-гібрид, що заводиться від SMS, винайшли у Харкові (ФОТО)

фото Артема Богдана

Сьогодні найсучаснішим автомобілем вважається гібрид, тобто машина з двома двигунами – бензиновим і електричним.

Один тільки концерн Toyota продав близько 4,5 мільйона подібних автівок. Діючих гібридів українського виробництва наразі дещо менше – усього один екземпляр. І створили цю машину не деінде, а саме в Харкові. Кореспондент «СК» вирішив протестувати цей чудо-витвір. І от що вийшло.

– На жаль, у двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) багато недоліків, і цю проблему неможливо розв’язати принципово, – поки ми йдемо до гаража, пояснює Олексій Бажинов, завідувач кафедри автомобільної електроніки Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, в якому й було розроблено це диво інженерії. – Його не можна зупиняти й запускати миттєво, потужність агрегата залежить від кількості обертів. Щоб рушити, потрібно розкрутити колінчастий вал і маховик, а це втрати енергії. У двигуна внутрішнього згоряння чітка залежність споживання палива від швидкості. Моя машина, наприклад, при 7 л на сотню, що прописані в паспорті, на швидкості 5 км/год жере майже 40 л на сотню. Тобто, при повільній їзді з постійними зупинками ДВЗ використовувати недоцільно. Повна й майже дзеркальна протилежність бензиновому двигуну – двигун електричний. Він потребує енергії рівно стільки, скільки треба для пересування машини, і не витрачає її у «штовханині» мегаполісу марно. Максимальна «віддача» у ДВЗ – на найнижчих обертах, хоча потужність на великій швидкості в нього менша. Тому, з’єднавши ці два двигуни в «один флакон», можна сконструювати автівку, яка споживатиме 3–4 л палива на 100 кілометрів навіть у найстрашнішій пробці, яку тільки може створити людство.

У гаражі нас зустрічає доцент кафедри автомобільної електроніки, один із «творців» машини, Олег Смирнов. Він від’єднує клеми зарядки акумуляторів і запрошує в салон.

З першого погляду – звичайна автівка. «Таврія» як «Таврія». Біла, зі стандартним кузовом пікап (це коли позаду невеличка відкрита вантажна платформа), єдина відмінність від звичних машин – наклейка «випробування» замість номерного знака. Усередині все також звичне, хіба що амперметр на «приборці» та декілька нових тумблерів.

– Оскільки двигун внутрішнього згоряння не працює, доводиться розігрівати його перед стартом за допомогою електричних тенів (кип’ятильників. – Авт.) від розетки. Звичайно, можна прогріти машину і класичним способом, але так дешевше. Така сама, власноруч змайстрована, система стоїть і на моїй автівці, – розповідає Олег Смирнов. – До неї під’єднано мобільний телефон. Коли я на нього відсилаю есемеску, система автоматично запускається. Таким чином, узимку не треба по 20 хвилин мерзнути в гаражі, очікуючи, поки двигун прогріється.

Артем Богдан, матеріал з газети "Слобідський край" №83 від 13.07.2013

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ