Автомобіль майбутнього: заряджається від млина та живить електроприлади на дачі

За статистикою Всесвітньої організації охорони здоров’я, кожен рік від автомобілів у світі гине 1,2 мільйони чоловік і ще 50 мільйонів зазнає травм.

Тому авто майбутнього бере на себе частину управління, і чим далі, тим більше. Вже сьогодні «реакція» системи курсової стійкості під час заносу перевищує здібності водія. Нікого не дивує, що сучасний автомобіль самостійно паркується, тримає дистанцію між іншими автівками, розрізняє ожеледь (у цьому пункті наші водії іноді навіть конфліктують з такими машинами, коли хочуть їхати швидше, а автоматика їм цього не дозволяє) і самостійно гальмує перед вистрибнувши невідомо звідки пішоходом. Розробники ж з компанії «Google» уже створили повністю безпілотне авто (в експерименті брали участь 10 машин) і проїхали «на автоматі» понад 500 000 кілометрів реальних американських автошляхів. Хоча «гугломобіль» ще недосконалий і пасує перед деякими проблемами (наприклад, сніг, дощ, або відсутність розмітки на складних ділянках шляху), немає жодних сумнівів стосовно перспективності цієї технології.

– Ще одна цікава перспектива, – каже завідувач кафедри автомобільної електроніки Харківського національного автомобільно-дорожнього університету Олексій Бажинов, – стосується гібридного автомобіля, який, по суті, легко може стати автономним джерелом живлення. Адже завдяки великій ємності тягових акумуляторів, така автівка може постачати енергією, наприклад для дачі, щоб увімкнути освітлення, телевізор або електричну плитку (і приготувати собі борщика!). Коли ж акумулятори розрядяться, запуститься бензиновий двигун, що знову їх зарядить. Якщо на дачі є електроенергія або навіть невеликий вітрячок, за їхньою допомогою можна заряджати тягові акумулятори і доїжджати до дачі й назад на дешевій, майже копійчаній електротязі.

Дебела палка в колесо та добре забуте старе

На жаль, шлях до світлого майбутнього зовсім не такий простий. Удосконалення електронного начиння автомобіля продовжується «стаханівськими» темпами, а от тягова частина за останні сто років тупцюється майже на місці. Мало хто знає, та першою автівкою насправді був саме електромобіль. Самохідне хтозна-що із електромоторчиком було спроектовано та втілено ще в 1841 році («батько» сучасного авто Генрі Форд тоді ще навіть не народився), а вже в 1989 році електромобіль розгонявся до досить пристойних 40 кілометрів за годину.

– Причина, з якої електромобілі стали сліпою ланкою еволюції і канули в літу аж на сотню років, не з’ясовано й досі – це система запасання енергії, стверджує професор. – На сьогодні жоден акумулятор у світі не може сперечатися навіть із звичайною в’язанкою дров, що вже казати про бензин. Адже в одному літрі цього палива зберігається майже в сотню разів більше енергії, ніж в акумуляторі такої ж ваги.
Сьогодні вчені ведуть запеклу боротьбу щодо зменшенню вартості та збільшенню ємності нових поколінь акумуляторів. І той день, коли світ побачить саме такий, дешевий та потужний акумулятор, переверне весь світ.

Артем Богдан, матеріал з газети "Слобідський край" №80 від 06.07.2013

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ