Колізія у реформуванні "Укрзалізниці" може зупинити всю роботу - нардеп

Колізія у реформуванні

gazeta.zn.ua

У реформуванні української залізниці зроблено перший крок: прийнято рішення про створення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця».

Однак на цьому робота стала.

Зношені вагони, низькій рівень сервісу, відсутність належного фінансування – «Укрзалізниця» потребує нагального реформування. Його відстрочка з року в рік може призвести до сумних наслідків уже невдовзі. Запас міцності, закладений багатьма поколіннями, практично вичерпано, і галузь упритул підійшла до точки неповернення. Про це застерігають як самі залізничники, так і експерти-законодавці.

Читайте також: УКРЗАЛІЗНИЦЯ НЕ ПРАЦЮЄ НА ОКУПОВАНІЙ ТЕРИТОРІЇ ДОНБАСУ
                     НА СТАНЦІЇ ОСНОВА ВИЯВИЛИ ЧОТИРИ ВИБУХІВКИ. ДВІ З НИХ ЗДЕТОНУВАЛИ

– Реформування «Укрзалізниці» має відбуватися під системним громадським та парламентським контролем. До процесу реформування потрібно обов’язково долучати трудові колективи. Люди повинні знати, наскільки необхідні реформи та що вони дають і галузі, і країні, і конкретному працівникові, – каже народний депутат України, голова підкомітету з питань залізничного транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та зв’язку, колишній начальник Південної залізниці Віктор Остапчук.

За словами фахівця, потрібно надзвичайно зважено підійти, зокрема, до проблеми галузевої медицини. Залізнична медицина будувалася 150 років як одна з умов ефективної роботи галузі, що безпосередньо впливає на забезпечення безпеки руху поїздів.

Залізничний транспорт сьогодні також в очікуванні збільшення інвестицій та впровадження інноваційної моделі розвитку галузі. У цьому напрямі вже зроблено перший крок: 25 червня цього року постановою Кабінету Міністрів України прийнято рішення про створення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», але проведення реформи фактично заблоковано. Зокрема через те, що застосування у тексті Коаліційної угоди словосполучення «холдингова компанія» переводить процес утворення товариства у сферу дії Закону України «Про холдингові компанії в Україні», який визначає кардинально інші принципи утворення суб’єкта. Таким чином, виникає колізія, що блокує створення ПАТ «Українська залізниця». За словами Віктора Остапчука, ці неточності, можливо, виникли з технічних причин. Але якщо їх не усунути, вони можуть заблокувати весь процес.

Крім цього, поточна редакція Коаліційної угоди декларує збереження монополії держави на володіння локомотивами. Це унеможливлює не тільки створення конкурентного ринку перевізників, але й взагалі існування такого суб’єкта як перевізник взагалі.

– Створення державного акціонерного товариства є не метою, а тільки першим кроком в реформуванні галузі, – зазначив Віктор Остапчук. – А головна мета – це збільшення в 3–4 рази інвестицій в оновлення основних фондів. «Укрзалізниця» може й повинна стати локомотивом вітчизняної економіки, як це вже було в нашій новітній історії, коли, зокрема, обсяги виробництва в транспортному машинобудуванні завдяки замовленням залізничникам зросли в рази. А одне робоче місце в машинобудуванні створює до семи робочих місць в суміжних галузях.

Тетяна Лісна, матеріал з газети "Слобідський край" № 144 від 02.12.2014

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ