Мопед проти авто. Економія на пальному у цифрах

23.06.2014 09:54 Економіка
http://photoshare.ru/ http://photoshare.ru/
Дехто, щоб зекономити, зараз пересідає з машини на мопед. Спробуймо підрахувати вигоду.

 Мопед «Дельта» коштує у середньому 6400 грн. Палива «їсть» 2,5 л на 100 км, зимової гуми не потребує за визначенням, як і страхування. «Автомобільну» відстань ділимо приблизно на два, адже не всюди і не завжди поїдеш на мопеді (можливість подорожувати в дощ, морози, з дітьми й тещею – це теж аргументи на користь чотирьох коліс). Таким чином, виходить максимум 7500 км на рік, або 2681 грн на бензин плюс ще 9300 грн – вартість інших 7500 км, проїханих у справах чи в непогоду на автівці – приблизно 12,5 тис. грн (більше на 500 грн, тому що страховка не ділиться на два). Економія в 2,5 тис. грн на рік або трохи менше за 500 грн за експлуатаційний місяць. Сама ж «Дельта» окупається після двох років активної експлуатації, або 1500 тис. км, за умови що у вас нове, економне, авто, а «Дельта» не ламається. Також треба зазначити, що на мопеді досить комфортно і безпечно їздити тільки в невеликих містах.

Читайте також: Дорогий бензин. Скільки водій - мешканець міста витрачає на пальне щомісяця 

Якщо ж брати до уваги радянський ВАЗ, який ми вже згадували, то, замінивши його на півроку мопедом, за рік транспортних витрат вийде на 10,6 тис. грн менше. У такому разі мопед окупається за три місяці активної експлуатації. Як би дивно це не було.

Якщо ж ми взагалі візьмемо велосипед (3500 грн коштує непоганий варіант), то за розрахунками вийде, що він окупиться за три місяці відмови від відносно нового авто і за півтора – старого. На жаль, у реальності людині без підготовки майже неможливо «накрутити» 1250 км за місяць. Таким чином, цей термін сміливо можемо розтягнути у два, а то й два з половиною рази. Або навпаки – зменшити «велосипедний» кілометраж. Тобто проїжджати не 1250 км за місяць, а тільки 500–600 (16,7–20 км на день). І, відповідно отримаємо більш реальні 635–650 грн економії на місяць, та окупність велосипеда на рівні 5,5 «їздових» місяців. За наступний же рік можна отримати «чисту» економію в 3,5 тис. грн. Якщо пересісти на велосипед з ВАЗа, економія складе 973 грн на місяць, а сам двоколісний окупиться за 3,5 місяця.

Також слід зазначити, що велосипед – це штука повільна. Тому, якщо за специфікою роботи ваш час на вагу золота, а машина нова й економна, у цьому нема сенсу.
Для порівняння можемо вирахувати і витрати людини без авто, яка користується громадським транспортом. Якщо прийняти середню вартість проїзду за три гривні, а кількість поїздок за день теж за три рази (щодня туди – назад на роботу і раз на два дні ще в гості – додому), виходить приблизно 3150 грн на рік. На місяць це 262 грн. Для людини, яка приїздить із пригорода на роботу до великого міста і потім їде на метро це (7 грн туди – назад автобус + 3 грн туди – назад метро помножити на 25 робочих умовних робочих днів) – 525 грн на місяць або 6300 – на рік. Тобто вартість утримання нової автівки, за умови життя у пригороді і роботи двох людей з сім’ї у місті, відрізняється тільки на 3 тис. грн на рік. Якщо брати по дорозі ще когось, то машиною навіть дешевше.

Артем Богдан, матеріал з газети "Слобідський край" № 73 від 19.06.2014

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта