Як економити на одній харківській маршрутці по 300 грн на добу. Проект

11.07.2013 08:45 Економіка
http://www.objectiv.tv/ http://www.objectiv.tv/

У зв'язку з перспективою зменшення запасів нафти на землі та переходом на еколочно чисте паливо, студенти та викладачі Харківського національного автомобільно-дорожнього університету придумали, як завдяки переобладнанню харківської маршрутки "Богдан" економити 300 грн на день на паливі.

Розповідає завідувач кафедри автомобільної електроніки Харківського національного автомобільно-дорожнього університету Олексій Бажинов.

– Якщо ми візьмемо значення ККД не щодо витрати палива, а стосовно взагалі усіх витрат, починаючи з виготовлення автомобіля, виробництва бензину, видобутку нафти, експлуатації та утилізації, то побачимо, що машина, виготовлена за найсучаснішими технологіями, має ККД близько 15 %. Гібридний автомобіль – 30 %. А електромобіль – 60 %. Тобто загалом, гібриди можуть вважатися перехідною ланкою до електричного автомобіля, - говорить науковець.

– У мене студенти робили дипломний проект, – розповідає Олексій Бажинов. – Під вікном нашого корпусу бігає маршрутка, звичайний «Богдан». Студенти порахували: з якою швидкістю вона рухається, відстань маршруту, загальний кілометраж за день, знайшли характеристики реального двигуна, акумуляторів, електроніку, порахували вартість переобладнання і економічний ефект. Вони підходили до мене кілька разів, перераховували, вважаючи, що в їхніх розрахунках помилка. Економічний ефект від такого роду переобладнання становить до 300 гривень на день, тільки завдяки відмові від бензинового двигуна на користь електромотора. Подібне переобладнання окупиться швидко. При цьому, завдяки тому, що автомобіль простоює на кінцевих точках маршруту, у цих місцях теоретично можна встановити станції підзаряду, якщо раптом енергії акумуляторів не буде вистачати.

Довідка. Німці обіцяють, що їх нове творіння – Volkswagen XL1 – витрачатиме всього один літр дизпалива, при цьому розганятися до сотні кілометрів за 12 секунд, з «максималкою» в 160 км/год (порівняння, звичайно, некоректне, але чудо радянського мотопропа – мопед «Верховина-7» – розвивав потужність у дві кінські сили, розганявся до 40 км/год і споживав 2,2 літра за паспортом. Екологічність же його сизих вихлопів взагалі складно піддається вимірюванню, хоча і коштує зараз він близько в дві тисячі разів менше – 200 гривень проти 400 000).

Артем Богдан, матеріал з газети "Слобідський край" №80 від 06.07.2013

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта