Нові Правила дорожнього руху мають косметичний характер - Федерація захисту прав водіїв

12.04.2013 10:50 Суспільство
http://obozrevatel.com http://obozrevatel.com

Нововведення, передбачені новими Правилами дорожнього руху, які набудуть чинності вже з понеділка, 15 квітня, прокоментував віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв Лев Каплан.

Я вважаю, що зміни до ПДР мають суто косметичний характер. Так, відбулась певна уніфікація з міжнародними правилами дорожнього руху – увімкнене ближнє світло. Це, напевно, головне нововведення, яке ще більше наблизило наші ПДР до міжнародних стандартів дорожнього руху. Варто зазначити, що наші правила дорожнього руху продумані. Адже вони написані, без перебільшення, життями багатьох людей, які загинули в різних дорожньо-транспортних пригодах. Узагалі українські правила дорожнього руху відповідають міжнародним стандартам на 99 %.

Але, на жаль, окрім, власне, нових ПДД, жодних змін у інших нормах, які належать до сфери транспорту та дорожнього господарства, не відбулося. Вони як були, так і залишають забюрократизованими, спрощення певних процедур немає. На жаль, отримання ліцензії на перевезення – це дуже бюрократична процедура в Україні. Наприклад, у наших найближчих сусідів з Євросоюзу, у Польщі, процедура отримання ліцензії на певний вид перевезень, приміром, на п’ять років, займає максимум дві години, і коштує ця ліцензія близько 200 євро. Це копійки порівняно з вартістю такої ліцензії в нашій країні. У нас процедура може затягуватися на півроку, і то, якщо пощастить її отримати. От у цій сфері потрібні зміни.

Також хочу зазначити, що є норми, які неоднозначно сприймаються навіть у Департаменті ДАІ. Наприклад, одним з нововведень є те, що на автошляхах разом із працівниками ДАІ працюватимуть спеціалісти з Міністерства інфраструктури, що перевірятимуть наявність відповідної ліцензії на право перевезень чи відповідність транспорту екологічним нормам. Я водій з 40-річним стажем і, судячи зі свого досвіду, можу припустити, що на дорозі доведеться платити і тим, і іншим. Адже фактор корупції в нашій країні дуже високий.

На жаль, всеукраїнське обговорення нових Правил дорожнього руху тривало протягом кількох місяців, але ми не побачили, щоб у цьому процесі брали масову участь як професійні водії, так і автолюбителі. Хоча, безперечно, певні пропозиції від активістів, у тому числі й від нашої організації, надходили до Департаменту ДАІ, і їх враховано в нових ПДР.

Що стосується покарання за порушення безпеки руху, то, на мою думку, за такі дії необхідно вводити серйозні санкції, навіть кримінальну відповідальність. В Україні доволі низька культура водіння автомобіля, тому якщо люди не розуміють, що правила порушувати не можна, то штрафи повинні бути космічними. Але хочу наголосити, найголовніше – досягти того, щоб закон поширювався на всіх. Адже ображає те, що для одних Правила дорожнього руху існують, і за порушення навіть дрібних норм іноді застосовують найжорсткіше покарання з усіх можливих – це стосується простих, пересічних громадян; а для певної категорії водіїв начебто жодних правил правил взагалі немає.

Юрій Борщ

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта