Харківщина шукає туристичні бренди. Переможці отримають фінансування ЄС

Харківщина шукає туристичні бренди. Переможці отримають фінансування ЄС

http://www.esz.org.ua

ЄС виділить України гроші від 10 брендів сільського зеленого туризму.

гідно з угодою між Україною та ЄС, протягом 2015-2017 років Захід фінансуватиме десять наших туристичних проектів. Протягом місяця кожна область має підготувати свої туристичні бренди, до кінця березня їх подадуть на розгляд комісії, яка і вирішить, хто є гідним представляти країну.

- Ми маємо обов'язково брати участь у цьому конкурсі, і хоча б один з наших брендів має отримати перемогу, - сказала заступник голови правління Харківського регіонального відділення Спілки сприяння розвитку сільського зеленого туризмі в Україні Тетяна Панченко. - Адже зараз фактично лише ми представляємо східну Україну. Донецька і Луганська область зі зрозумілих причин достроково сходять з дистанції.

За словами Тетяни Панченко, готуючись до конкурсу, у першу чергу увагу варто приділити садибам Харківщини. Сьогодні в Україні працює близько 3 тис. таких осередків зеленого туризму, при чому більшість з них - неофіційно. Господарі розраховують на невелику кількість туристів (як правило, до десяти), і не хочуть реєструвати свій бізнес. Клієнтів же шукають методом "сарафанного радіо". В Харківській області наразі працюють 20 таких садиб. Ще чотири роки тому їх було 80.

- Садиб на Харківщині небагато, але це та початкова база, з якою можна працювати, - сказала Тетяна Панченко. - Для того, щоб стати брендом від Харківщини, садиба має, по-першу, бути слобожанською, а по-друге, нести якусь цікаву ідею.

Зараз у моду увійшли так звані велосадиби. Вже кілька років поспіль успішно працюють такі туристичні осередки в Івано-Франківській області. Зараз Харківщина також активно просуває ідея велотуризму, тому у нашому регіоні такий бренд також є можливість розвивати.

За прикладом Запорізької та Одеської областей можемо ми запропонувати вибагливому європейцю й апітуризм. Це різновид туризму, який має на меті дегустацію, споживання і купівлю продуктів бджільництва (мед, віск, прополіс, маточне молочко, бджолина отрута, бджолиний підмор, перга) безпосередньо на місці у виробника. Апітуризм можна поєднати і з лікуванням. Апітерапія або медичне використання бджолиних продуктів сьогодні набула широко розповсюдження і користується попитом.

- У нас багато пасічників. Є музей меду, тому апітуризм може стати і нашим брендом, - сказала Тетяна Панченко.

До кінця лютого Департамент культури і туризму Харківської облдержадміністрації збиратиме ідеї і пропозиції щодо туристичних брендів Харківської області. Взяти участь можуть всі бажаючі.

Кіра Малежик

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ