Харківщина замість Криму і Європи. Як залучити туристів у регіон

Харківщина замість Криму і Європи. Як залучити туристів у регіон

http://www.all-barr.com/

Як спонукати людей приїхати у відпустку на Харківщину, обговорили співробітники туристичної галузі регіону.

На думку завідувача кафедри туристичного бізнесу Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, кандидата історичних наук, доцента Анатолія Парфіненка, Харківщині не вистачає реклами. На трасах майже немає білбордів, які б спонукали відвідати ту чи іншу культурну пам’ятку, запрошували б відпочити у готелі чи ресторані. Науковець вважає, що нам треба скористатися досвідом Полтави. Свого часу полтавці створили бренд Сорочинців, Диканьки, Решетилівки, розробили туристичні карти і зараз успішно розвивають ці напрями.

– Потрібно визначити маркери туристичної привабливості Харківської області, – сказав Анатолій Парфіненко. – Ними можуть стати малі історичні міста, в яких найбільше історико-культурних пам’яток. Фактично ці міста будуть туристичним каркасом, навколо якого концентруватимуться туристичні потоки. Це Ізюм, Чугуїв, Краснокутськ тощо.

Окрім білбордів, розрекламувати Харківщину допоможуть і туристичні брошури. Сьогодні вже розроблено декілька туристичних маршрутів, але, на думку спеціалістів, дізнатися про них досить важко. Крім того, якщо на одній листівці викладено стислу інформацію про всі туристичні місця області, то навряд чи така інформація може привернути увагу. Експерти порадили придумати для кожної пам’ятки якусь легенду чи красиву історію, зробити для кожного маршруту окрему брошуру з фотографіями і розповсюдити їх у всіх доступних місцях: авто- і залізничних вокзалах, у ресторанах, готелях, школах. Не можна у цій справі обійтися і без сайта. На ньому має бути вся необхідна інформація про туристичні маршрути, а також довідка щодо того, як дістатися до місця громадським транспортом.

На думку редактора сайта «Харківський турист» Михайла Калужинова, туристів треба привертати емоційним відпочинком. Для цього в області треба проводити щонайбільше різноманітних фестивалів, конкурсів, квестів, розважальних заходів. Цим шляхом пішло колись одне з найбільш популярних туристичних міст України – Львів.

Але одним креативом розкрутити туризм у Харківській області не вдасться. Потрібна також інфраструктура. Як заявила екскурсовод Наталя Буйнова, яка вже давно працює в регіональному туризмі, сьогодні людям, які вирішили провести відпустку біля водоймищ Харківщини, важко підібрати базу відпочинку. Загалом турбази діляться на дві категорії: або захмарно дорогі, або з поганими умовами. Катастрофічна ситуація склалася зі старовинними садибами.

– Шарівка – це найпрекрасніша садиба Східної України. Я возила туди німців, і вони казали, що у них у країні є подібні замки, – розповіла Наталя Буйнова. – Але всі знають, який сьогодні стан Шарівської садиби. Вона розсипається просто на очах. Те саме з Наталівкою.

Екскурсовод переконана: щоб розвивати туризм, насамперед треба привести до ладу туристичні об’єкти. Адже навіть не в усіх музеях області є стаціонарні туалети і відремонтований дах.

Ірина Гудзь

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ