Ліфти у харківському Держпромі: іноземці хотіли платити за проїзд

Ліфти у харківському Держпромі: іноземці хотіли платити за проїзд

http://vecherniy.kharkov.ua

Держпромівські ліфти незвичайні тим, що перевезення ними людей відбувається ще за старою технологією.

Так, у кабіні сидить ліфтер, який запрошує людей заходити та керує «залізним перевізником». Кнопок виклику біля дверей немає, тому людина, що хоче піднятися наверх, має чекати, поки ліфт не приїде сам. У кабіні ж «за кермом» стоїть ліфтер. Жодних кнопок самостійно натисками не можна.

Світлана Полякова працює ліфтером у Держпромі вже десять років. Жінка зізнається, що одного разу спробувала підрахувати кількість ходок за день. Вийшло 207 разів, що у сумі дає півтори тисячі перевезених людей.

На пам’яті Світлани Полякової не один унікальний випадок, пов’язаний зі стародавнім підйомником. Так, найбільше подиву у людей викликає відсутність кнопки виклику.
– Люди, що користуються такими ліфтами вперше, завжди питають, де кнопка виклику. Були ж і такі «унікуми», що намагалися самі у кабіні натискати на кнопки потрібних їм поверхів, – розповідає Світлана Полякова. – Доводилося мені перевозити й іноземців, і сільських туристів. Не раз запитували, скільки коштує проїзд. Іноземці взагалі дивувалися, що ліфт працює безкоштовно. Казали: «Як же так? Адже це такий раритет».

Від чотирьох до шести пасажирів за рейс

Ліфт піднімається лише вверх. Вниз з пасажирами не їде. Це пов’язано з тим, що обладнання вже застаріло, і перенапружувати ліфт не слід.  

– З верхніх поверхів ліфт не викликається. Я можу забрати людину лише у тому випадку, коли на цьому ж поверсі хтось виходить. А взагалі вниз ми не їздимо, адже лебідка тут стоїть рідна, ще 28-го року, – розповідає  Світлана Полякова.

Держпромівські ліфти мають і норми перевезення. Так, уверх піднімають не менше чотирьох та не більше шести чоловік.

– Щоб не ганяти ліфти задарма, такі норми й придумали. Адже ліфти старі, а деталі до них отримати дуже важко. Їх треба індивідуально замовляти, виточувати. Є такі запчастини, які везуть лише з Росії або лише з Угорщини. Ліфт – це взагалі істота примхлива. Так, російський мотор йому не завжди підходить. Нещодавно привезли новий мотор із Чехії, і він також не підійшов. Замовили болгарський, і ніхто не знає напевно, чи прийдеться іноземна деталь нашому підйомнику до смаку, – сміється Світлана Полякова. – А взагалі у нас є свої механіки, службове приміщення яких знаходиться у третьому під’їзді Держпрому. Щодня один з них залишається на чергування. Якщо ліфт застряє чи трапляється інша аварія, ми дзвонимо механікам, і вони одразу ж йдуть на виручку.

За словами Світлани Полякової, якщо ліфт застряє, то інколи механіки навіть уручну тягнуть його до потрібного поверху. Так, ліфтер дзвонить та повідомляє, на якому поверсі «завис», а чоловіки тягнуть за троси й у такий спосіб пересувають ліфт.

Ірина Гудзь

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ