Учасники раллі Пекін - Париж відмовляються від супроводу ДАІ, але хочуть бачити харківських дівчат

Учасники раллі Пекін - Париж відмовляються від супроводу ДАІ, але хочуть бачити харківських дівчат

фото Віктора Кочетова

Вінтажний «Студібекер», перший тиражний американець «Бляшанка Ліззі», а також найдорожчий у світі «La France Tourer» - унікальні автомобілі,

яких в світі залишились одиниці, зможуть побачити харків'яни 19 та 20 червня в рамках П’ятого міжнародного ралі ретро автомобілів Пекін-Париж.

Кожного разу маршрут руху учасників змінюється. Цьогоріч більша частина шляху пролягає через Росію. Весь маршрут складає 12,5 тисяч кілометрів. 96 автівок представляють 20 країн: Канада, США, Японія, Австралія, Росія, а також західноєвропейські держави. 

- Наприклад, англійське подружжя придбало «Форд» 1934 року випуску. На саме такому автомобілі відомі кіношні злочинці Боні і Клайд їздили, — розповідає один з координаторів ралі у Харківській області Дмитор Харченко.

За перші три тижні у дорозі ретро-автівки встигли випробувати себе на кам'янистих та піщаних пустелях Монголії. А на трасі Тюмень-Омськ навіть сталася ДТП із загибеллю учасниці з Великобританії.

До Харкова учасники перегонів завітають 19 червня, де переночують у готелі, а зранку з центру міста поїдуть дорогами області до Києва через Пісочин, Люботин та Мерчик.

За словами директора Департаменту у справах сім'ї, молоді та спорту Харківської облдержадміністрації Дмитра Перепелиці, до Полтави рух учасників ралі будуть відстежувати працівники харківських спецслужб, хоча організатори перегонів про це і не просять.

- Це дивовижно, але вони категорично відмовляються від допомоги, від супроводу ДАІ, навіть, незважаючи на недавній трагічний випадок в Росії, - розповідає Дмитро Перепелиця. - Єдине, що ми підготували, це вимпели та мінеральну воду, які будуть роздавати наші дівчата.

Також керівництво області пообіцяло здивувати учасників ралі швидким перетином кордону України з Росією, аби компенсувати їм 5-годинний перетин російсько-монгольського кордону. Для цього за попередньої домовленості з російською стороною будуть відкриті додаткові дорожні смуги.

В той же час, як розповів член Федерації автомобілістів України, координатор цьогорічного ралі в Харківській області Олег Федоренков, учасники перегонів попросили допомогти з цілодобовими послугами СТО, магазинів автозапчастин та зручними автозаправками.

- Незважаючи на те, що у ралі беруть участь іномарки, організатори попросили, аби у магазинах автозапчастин були у наявності запчастини для старих вітчизняних автомобілів, - зазначив Олег Федоренков. - Тобто, наприклад, підшипники для наших «Волг», «Москвічей» та «Жигулів» можуть бути ідентичними для іноземних автомобілів 1913-1920 років випуску.

Довідка СК. Вперше Міжнародне ралі відбулись 10 червня 1907 року, коли п'ять команд — представників різних країн стартували з Пекіну. Після 90-річної перерви традиція проведення автоперегонів відновилася. Сьогодні ралі проходить один раз у три роки.

Катерина Терещенко

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ