Трагедія під Сумами. Всі подробиці

http://news.mail.ru/ http://news.mail.ru/
Кривава ДТП потьмарила вівторок 4 лютого на Сумщині. Фатальна спроба водія маршрутки швиденько перескочити переїзд потягла за собою дванадцять смертей.

Невиправданий ризик

Трагедія сталася на залізничному переїзді поблизу сіл Білани та Вири Білопільського району в Сумській області. Рейсовий автобус ішов за напрямком Ганнівка – Вирівська – Суми. У той час, коли водій вирішив проскочити залізничний переїзд, колією рухався пасажирський поїзд № 847 сполученням Харків – Ворожба. Зіткнення не вдалося уникнути. За заявою прокурора Сумської області Руслана Білоконя, в аварії винен 28-річний водій маршрутки, який не зупинився на попереджувальний звуковий та світовий сигнали семафора. Під час аварії у маршрутному автобусі їхали 19 людей (18 пасажирів та водій), загинули 12 осіб, серед них підліток. Шістьом пасажирам і водію пощастило вижити, нині вони під наглядом медиків. Як зазначив начальник управління охорони здоров’я Сумської облдержадміністрації Петро Павлюк, постраждалі отримали численні травми грудної клітини, голови, переломи кінцівок та внутрішні кровотечі...

– Усі хворі зараз у свідомості. Стан здоров’я двох постраждалих середньої важкості, чотирьох – важкий, але стабільний, – зазначив Петро Павлюк.

Винні сонце і комбайни

Попередньо слідством встановлено, що на переїзді «23 кілометр» перегону Вири – Амбари Південної залізниці спрацювали всі попереджувальні сигнали, отже, водій знав про наближення потягу. Керівництво Південної залізниці повідомило, що з їхнього боку ніяких порушень не зафіксовано. Це підтвердила Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Під час розслідування обставин ДТП установлено, що локомотивна бригада вчасно застосувала екстрене гальмування, машиніст увімкнув його відповідно до ситуації за 50 метрів. Гальмівний шлях становить близько 400 метрів. У момент зіткнення поїзд рухався зі швидкістю 83 км/год. І його видимість для водія становила майже 500 метрів. За інформацією прокуратури Сумської області, під час допиту водій маршрутки пояснив свій учинок тим, що його відволікло яскраве сонце. Саме через це та через сільськогосподарську техніку, яка стояла за залізничним переїздом, він не побачив небезпеки, що насувалася. До того ж, йому здавалося, що на цьому переїзді потяги курсують не так вже й часто. Звуковий сигнал машиніста він почув, коли вже був у п’яти метрах від локомотива, утім вирішив проскочити через переїзд. Самого водія, з його ж слів, від потужного удару викинуло з кабіни, разом з ним із маршрутки викинуло ще кількох людей. Прийшовши до тями, водій одразу підбіг до постраждалих, аби надати першу допомогу, після чого його було затримано співробітниками Державтоінспекції в Сумській області.

З перевізником, якому належав цей маршрутний автобус, водій співпрацює з листопада минулого року, на горезвісному маршруті був другий день і перебував на випробувальному терміні. Водій мав необхідні документи, а саме посвідчення із відкритою відповідною категорією, а за результатами медичного обслідування в його крові не виявлено вмісту алкоголю чи наркотичних речовин. Нині горе-водія затримано. Йому оголошено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 286 Кримінального кодексу України (порушення правил дорожнього руху, що спричинило загибель кількох осіб). Водієві загрожує 12 років позбавлення волі.

Поверталися зі школи

Горезвісний переїзд став фатальним місцем для педагогів Біланівської загальноосвітньої школи. Серед пасажирів їхали 7 з 12 вчителів школи. Вони поверталися додому після занять. До шкільних класів уже більше ніколи в житті не зайдуть два вчителі початкових класів: учитель математики та вчитель української мови. Окрім педагогів, на позашкільні заняття до спортивного центру «Барси» їхали два дев’ятикласники.

Для розслідування причин аварії на залізничному переїзді та надання допомоги членам сімей загиблих і потерпілим створено Урядову комісію на чолі з в. о. Віце-прем’єр-міністра України Олександром Вілкулом. Уряд виділив із резервного фонду державного бюджету по 100 тис. грн кожній сім’ї загиблих та по 50 тис. грн кожному постраждалому.

– Комісією буде проведено жорстке розслідування причин цієї страшної трагедії. До 3 березня буде оголошено результати роботи, – сказав Олександр Вілкул.

Окрім цього, небайдужі люди розпочали збір коштів для сімей загиблих і потерпілих. Освітяни, залізничники, військові, держслужбовці не залишилися осторонь. Відділенням Червоного Хреста в Сумській області відкрито благодійний рахунок.

Зіграв людський фактор

Як розповів начальник відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті Управління Укртрансінспекції у Харківській області Григорій Єсін, сьогодні за дотриманням перевізниками транспортного законодавства загалом спостерігають близько 48 контролюючих органів. Це робиться шляхом проведення рейдів, планових і позапланових перевірок.

– У тому, що трапилося в Сумській області, головне місце зіграв людський фактор. Наскільки мені відомо, водій мав 10-річний досвід у професії, однак проігнорував попереджувальні сигнали на переїзді, – пояснює Григорій Єсін.

За його словами, якщо ви сідаєте до маршрутки, пам’ятайте: транспорт має бути відповідно екіпірованим. У салоні має бути інформація про перевізника з адресою та контактними телефонами, про страхову компанію, витяг із правил надання послуг, де чітко вказані права та обов’язки водія та пасажира. Водій при собі повинен мати посвідчення відповідного зразка з відкритою категорією, медичну довідку, а також обов’язково сертифікат про проходження навчання у наданні першої медичної допомоги.

– Водій не має права виходити на маршрут без трудового договору. Такого поняття як випробувальний термін на маршруті також нема. Водій має право проходити стажування, однак перед тим укласти трудовий договір із перевізником. Потім виходити у рейс разом із наставником, який навчатиме його певну кількість днів, у цьому разі на маршруті повинні працювати двоє, – пояснює Григорій Єсін.

Якщо у вас з’являються сумніви щодо транспорту, краще взагалі відкласти поїздку ним.

Звертатися слід до Служби захисту прав споживачів, а також до управління Укртрансінспекції, ДАІ, органів місцевого самоврядування. І ще одна засторога: рідко хто з пасажирів вимагає у водія проїзний білет. Однак цей папірець – ваша страховка. Якщо отримано білет з тим номіналом, який ви заплатили – це ще одна гарантія того, що перевезення здійснюється законно.

Тетяна ВАСИЛЕЦЬ, матеріал з газети "Слобідський край" №17 від 8.02.2014

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта