Як впроваджують нетрадиційну освіту на Харківщині. Коментарі експертів

Як впроваджують нетрадиційну освіту на Харківщині. Коментарі експертів

http://www.moi-universitet.ru

Про інтерактивні методики навчання школярів розповіли СК харківські експерти.

Їх суть полягає у груповій роботі дітей, під час якої учні обмінюються знаннями. Так, школярам можуть дати вирішити спільне завдання або розібратися у правилі. За словами наукового співробітника Незалежного науково-методичного центру «Розвивальне навчання» Катерини Мельник, об’єднувати у групи варто дітей з різним рівнем успішності. Не можна виокремлювати групу двієчників або відмінників. Адже школярі таким чином не зможуть допомагати одне одному.

– Діти із більшим успіхом навчаються одне в одного, ніж у дорослих. Якщо відмінник хоче, щоб група була успішною, то він не просто сам вирішить завдання за двієчника, а допоможе йому це завдання виконати, розкаже йому, як це робити. Під час таких уроків учні взаємно спостерігають за ходом роботи, і у разі виникнення нерозуміння допомагають. Діти у такий спосіб розуміють, що вони не конкуренти, а союзники, – сказала Катерина Мельник.

Дуже ефективними є групові заняття, коли кожній дитині пропонується зробити окрему частину роботи. За такою методикою можна працювати на уроках математики.

Скажімо, в кожної дитини свій етап роботи. При складанні чотирицифрового числа кожний учень має обчислити результат у «своєму» розряді (одиниці, десятки, сотні або тисячі). Потім у групі підсумовуються відповіді та видається одне підсумкове число.

– Інтерактив – це шум, кураж. Інколи буває, що діти настільки захоплюються процесом, що сорока п’яти хвилин уроку їм мало. На заході для цього було розроблено технологію шкільного навчання без дзвоників. Учитель сам вирішує, коли зробити перерву, перейти від одного уроку до іншого. Наприклад, цілий день може йти урок математики. Вивчається важлива складна тема і переривати процес не можна. Проте це стосується лише початкової школи, коли в дітей лише один учитель, – розповів завідувач Центру інноваційного розвитку освіти Харківської академії неперервної освіти Сергій Ставицький. – У нас, на жаль, ця методика не прижилася.

Ірина Гудзь, матеріал з газети "Слобідський край" №2 від 26.01.2013

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ