Чорні технології на виборах. Як на Харківщині спокушають виборців

Чорні технології на виборах. Як на Харківщині спокушають виборців

Фото: giga.ua

В останні тижні перед виборами партії ввели в дію "важку артилерію": незаконну агітацію, підкуп і чорний піар.

- Серйозної агітації від кандидатів на цих виборах ми не побачили, - розповів представник Харківського обласного відділення Комітету виборців України Юрій Чумак. - Ніяких дебатів, на яких політики могли б на реальних прикладах продемонструвати, як вони планують змінювати життя на краще, не було. Замість цього присутній лише банальний піар.

Низка політсил попри норми законодавства пішла далі. Так, явним порушенням є політична реклама на будівлях комунальної власності та громадському транспорті. Розвішували партії свою агітацію також на залізничних та автобусних вокзалах, що теж заборонено.

У Чугуєві Комітет виборців зафіксував випадки тиску на батьків школярів. За інформацією громадської організації, у навчальних закладах відбувалися збори активів батьківських комітетів, на яких наполегливо радили голосувати за одного з кандидатів на посаду міського голови. Коли про можливість зустрітися з вчителями тих же шкіл попросив інший кандидат у мери, йому заявили, що "школа - не місце для агітації".

Три політсили заплямували себе підкупом виборців. Наприклад, у тому ж Чугуєві один з кандидатів у мери 14 жовтня запропонував усім пасажирам безкоштовно їздити на міських автобусах. Від політсили, яка балотується в облраду, протягом останніх двох тижнів роздавали пакети з ліками.

Феєрією гастрономічного підкупу відзначилися останні вихідні перед виборами. У Харкові віддати свої голоси виборців переконували мішками картоплі і капусти, роздаючи їх у дворах з вантажівок з логотипом партії. Інша політсила пропонувала "за здоров'я своїх кандидатів" поласувати на вулиці варениками.

За прикладом Першої столиці пішли й в Ізюмі. Там один з кандидатів на посаду міського голови провів пивне свято, де всіх безкоштовно пригощали алкоголем. А один з кандидатів у депутати продемонстрував таланти креативного комерсанта. Він влаштував розпродаж борошна за 1 грн, але вимагав приходити зі своєю тарою.

- Закон говорить про те, що підкупом виборців не є розповсюдження товарів, які мають логотипи партій і коштують не більше 5 % мінімальної зарплати (68,9 грн). Тобто роздавати лінійки, значки, плакати, календарі, на яких вказана партія Х, Y чи Z, абсолютно законно, - пояснив Юрій Чумак. - Але коли пропонують мішки з картоплею, це вже є порушенням. Адже на овочах не відбитий логотип партії. Те саме з пакунками. Пакет з логотипом брати можна, а його вміст вже ні.

У Комітеті виборців нагадали, що за підкуп кримінальну відповідальність несе, як той, хто пропонував хабар, так і людина, яка взяла його.

Станіслав Сорока

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ