Ведучий "Свободи слова" про російські канали та пропаганду

Боротися з пропагандою потрібно не брехнею у відповідь, а достовірною інформацією.

Медіаексперт Андрій Куликов на семінарі для посадовців органів місцевого самоврядування в Харкові розповів, як важливо залишатися з холодною головою в умовах інформаційної війни.

Черговий майстер-клас тренера-експерта із засобів масової інформації, ведучого програми «Свобода слова» Андрія Куликова в Харкові відбувся 22 жовтня. Цього разу експерт провів семінар на тему «Взаємодія посадовців органів місцевого самоврядування та журналістів в умовах інформаційної війни».

На початку свого виступу Андрій Куликов зауважив, що сьогодні в інформаційному полі подається дуже багато інформації, від якої болить серце. Але не завжди вона є правдивою, а тому її необхідно перевіряти.

Тренер-експерт наголосив, що сьогодні важливо, аби в представників влади був стійкий емоційний стан, адже вони відповідають за тисячі інших людей. І саме їм слід переживати не лише за близьких, а й за громаду, адже саме до них звертаються люди за допомогою.
– Потрібно дбати про своє самопочуття, розуміти, що без вас ваша територіальна громада щось втратить – можливість врятуватися і пережити. Якщо ви в поганому стані, значить, ваша працездатність зменшується і ви можете надавати менше допомоги тим людям, які її потребують, – підкреслив Андрій Куликов.

Тому, на його думку, важливий відпочинок, психологічне розвантаження, і не віра в перемогу, а знання, у який спосіб цього можна досягти.

Під час тренінгу медіаексперт торкнувся теми пропаганди. Зокрема зауважив, що сьогодні йде інформаційна війна, як з боку Росії, так і з боку деяких західних країн. Але останні впливають меншою мірою, оскільки доступ до цих ЗМІ обмежений, зокрема, через мовні бар’єри. Андрій Куликов вважає, що у протистоянні ворожій пропаганді не слід впадати у спокусу і також вести пропаганду у відповідь. Наприклад, не називати в українських ЗМІ всіх людей, які воюють на сході країни, терористами.
На думку експерта, сьогодні не можна боротися з пропагандою держави-сусіда, вимикаючи російські канали, оскільки це прояв слабкості.

– Протистояти пропаганді треба не шляхом вимикання чи брехні у відповідь. А шляхом подачі достовірної інформації та розвінчання тієї інформації, яка скерована на нас, – каже Андрій Куликов. – Найкраща пропаганда – це достовірна інформація. Тому необхідно розпізнавати фальшивки і в українських ЗМІ та розпізнавати неправду, яку говорять політики. Необхідно не просто з’ясувати, де брехня, а зрозуміти, чому вона виникла і кому вона вигідна.

Аби слухачі краще орієнтувалися в інформаційному просторі і змогли краще розпізнати «інформаційні удари», експерт розповів, якою буває пропаганда та які її ознаки. Так, у «білій» пропаганді повідомлення переважно правдиві й не повністю упереджені, містять посилання на джерело інформації. Але пропускаються певні дані й розставляються акценти на конкретних фактах. «Сіра» пропаганда, за словами експерта, великою мірою правдива. Вона містить інформацію, брехливість якої неможливо довести. Немає посилань на джерела, які легко перевірити. Тут уже великою мірою пропускаються одні дані й підкреслюються окремі аспекти релігійної, чи то етнічної, політичної упередженості тощо.
«Чорна» пропаганда – це вже свідомо вигадана історія, метою якої є якомога більше введення в оману. Тут посилаються на джерела, які не мають відношення до поданої інформації.

Інна Пирлик

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ