Особливості отримання сертифіката для експорту товарів у ЄС

12.05.2019 13:00 Корисно
Фото: pixabay.com Фото: pixabay.com
Маєте фермерське господарство й хочете налагодити поставки в країни ЄС? Пояснюємо, які є юридичні аспекти такого експорту продовольчих товарів.

Як розповів адвокат Роман Чумак, спершу, як і при експорті будь-якого товару, підприємство-експортер має стати на відповідний облік в органах митниці. Взяття на облік відбувається безкоштовно наступного дня після подання заяви про це. Заява може бути поданою в паперовому або електронному вигляді. 

– Особливістю експорту продовольчих товарів є те, що для переміщення такого товару через кордон потрібно отримати фітосанітарний сертифікат на весь цей товар. Відповідний сертифікат має бути отриманий не раніше ніж за 14 днів до дня переміщення товару через кордон, – зауважує Роман Чумак.

За його словами, для отримання цього сертифіката експортер повинен подати відповідну заяву, квитанцію про сплату збору за проведення фітосанітарного контролю та пред’явити сам товар (його партію) державному фітосанітарному інспектору.
Фітосанітарний контроль проводиться інспектором Державної службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, або, як її ще називають, Держпродспоживслужбою.

Інспектування (перевірка) – це огляд товару та відібрання зразків для експертизи. Перевірці підлягає не тільки сам товар, а ще й територія (земля), де його було вирощено. Обстеження цієї території проводиться державним фітосанітарним інспектором у момент цвітіння відповідних рослин. Перевірки проходять один раз у термін, визначений, виходячи з особливостей території (карантинні та регуляторні зони, ботанічні сади та інше). Для прикладу, інспекційні перевірки проводяться один раз на два роки на територіях, на яких не виявлено карантинних рослин, та на прилеглих до них територіях. 

Оголошую себе банкрутом: як списати особисті борги за новим законодавством

За результатами фітосанітарної перевірки видається фітосанітарний сертифікат або рішення про відмову і його видачі. Сертифікат підписується інспектором і скріплюється печаткою.

Строк дії сертифікату складає 14 днів з моменту його видачі.

Окрім цього, експортер має потурбуватися про отримання сертифіката походження товару. Сертифікат походження товару вимагають митні органи країни, куди ввозять товар і де планують його подальший продаж.

– Для експорту продовольчих товарів в Європейський Союз вимагається наявність сертифіката походження EUR.1. Але слід враховувати, що деякі країни вимагають наявність і інших сертифікатів походження. Відтак, у світі існує багато відповідних сертифікатів: ISO 22000, FSSC 22000, GlobalGAP, GAPs, BRC, IFS, – каже Роман Чумак. – Сертифікат походження товару EUR.1 видається митницею безкоштовно за заявою експортера.

На цьому й закінчуються основні відмінності особливості експорту продовольчих товарів від особливостей експорту непродовольчих товарів. Відтак, для проходження митного контролю експортер має надати на митниці, окрім звичайних документів (митна декларація, інвойс, зовнішньоекономічний контракт та ін.), ще й сертифікат якості товару, а точніше – фітосанітарний сертифікат на товар, що переміщується через кордон.

В Україні процедура експорту товару нічим не відрізняється не залежно від країни, куди він експортується. Відмінністю є тільки вимоги самих країн імпортерів (країн, куди ввозиться товар) до якості та сертифікованості товару.

Читайте також: Як поводитися, якщо до вас прийшли з обшуком або викликають на допит

Автор: Олександр Гречаний