Чи потрібне повернення техоглядів. Думка харківських автовласників

Чи потрібне повернення техоглядів. Думка харківських автовласників

Фото: svcar.ua

Вже наступного року в Україну можуть повернутися обов'язкові для всіх траспортних засобів техогляди.

Питання повернення в Україну обов'язкових техоглядів обговорюється з початку 2015 року. Контроль стану автомобілів є однією з вимог Європи. Так, у директиві ЄС міститься норма про необхідність перевірки придатності автомобілів і причепів для експлуатації. Міністерство інфраструктури вже підготувало необхідний законопроект. Передбачається, що він буде переданий на голосування до Верховної Ради до кінця року.

Хоча Парламент ще не прийняв ніякого рішення з цього питання, можливе повернення в Україну обов'язкових техоглядів вже встигло наробити галасу. Автовласники поділилися на два табори. Одні підтримують нововведення, інші, відповідно, критикують його. Перші вважають, що контроль стану транспорту необхідний, адже сьогодні яких тільки "консервних банок" не побачиш на дорогах.

- Коли я дивлюся на деякі машини, мені стає страшно, по-перше, за життя та здоров'я їх власників, а по-друге, пішоходів та інших водіїв, - говорить президент автоклубу "Харків" Олексій Бєсєдін. - В усьому цивілізованому світі обов'язкові техогляди - це нормальна практика. І якщо ми хочемо наблизитися до рівня Європи, то нам треба піти на це.

З іншого боку частина водіїв боїться, що у разі повернення обов'язкових техоглядів повернеться і корупція. Як пригадує водій з багаторічним стажем Валерій, раніше, щоб пройти техогляд, не раз доводилося давати "ревізорам" хабара.

- Один раз поїхав так на техогляд. За кілька днів до цього спеціально заїхав на СТО, де мені перевірили машину і привели все у належний стан. А у ДАІ починають розповідати, що пів автомобіля в несправному стані. Я їду вже на інше СТО. Там машину ще раз передивляються, і завіряють, що все нормально. Тобто під час техогляду мені навмисно розповідали про поломки, щоб я дав їм грошей, - розповідає Валерій.

Щоб уникнути корупційної складової, в Мінінфраструктури пропонують надати право видавати талон про проходження техогляду всім СТО. Для цього у штаті станції має бути відповідний спеціаліст, який пройде навчання. Щоправда, примушувати СТО винаймати нових співробітників і проводити техогляди урядовці не збираються. Таким чином може вийти ситуація, що відповідну послугу автовласникам надаватиме лише невелика частина станцій технічного обслуговування. Як наслідок виникнуть черги, а отже широке поле знову ж таки для корупції.

- Я не виключаю можливості, що на СТО будуть пропонувати за гроші пройти техогляд без черги. Там, де черги, завжди є корупція, - вважає автомобіліст Сергій.

Скільки коштуватиме послуга техогляду, поки що не відомо. В уряді припускають, що, можливо, буде запроваджений постійний тариф на проведення оцінки стану транспорту. Скоріше за все, сума залежатиме від року випуску машини і обсягу двигуна.

Передбачили урядовці і регулярність проходження техогляду. Перевірку нових автомобілів треба робити через чотири роки після їх першої реєстрації. Старші машини передбачається возити на техогляд раз на два роки.

- Це зовсім не драконівські міри, - говорить президент автоклубу "Харків" Олексій Бєсєдін. - Новий автомобіль, дійсно, чотири-п'ять років бігає без нарікань. Проблеми зазвичай починаються пізніше. Якби техогляди не залежно від року випуску машини треба було проходити щороку, тоді можна було б говорити про те, що на цього хочуть заробити.

Ірина Гудзь

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ