Чи закриють харківський аеропорт, розповів міністр інфраструктури
На минулому тижні Європейське агентство авіаційної безпеки направило до Державної авіаслужби проект, у якому вводяться обмеження на авіаційний рух у східній частині країни. Там називають небезпечними польоти у межах Дніпропетровської зони, до якої входять аеропорти «Дніпропетровськ», «Запоріжжя» і «Харків».
- Не будемо перебільшувати з трагічністю. Ці аеропорти ніхто не закриє, навпаки, їх хочуть розвивати, - запевнив 26 вересня міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час прес-брифінгу для регіональних ЗМІ. - У нас дійсно є звернення з боку профільної європейської організації з питань безпеки польотів, яка стурбована небезпечністю польотів у зону, до якої входять ці три летовища.
Міністр повідомив, що зараз українська сторона проводить перемовини щодо цього питання.
- Сподіваюсь нам вдасться переконати європейську сторону у тому, що ці побоювання не мають підґрунтя. Це питання я порушував і під час зустрічі з єврокомісаром з питань транспортної мобільності. Із його боку є готовність до відкритого обговорення. Ми повідомили, що можливість навіть такого рішення матиме дуже погані політичні соціальні і економічні наслідки в регіоні і для країни в цілому. Сподіваюсь, ми знайдемо правильний вихід з цієї ситуації, - додав Володимир Омелян.
Крім того, міністр інфраструктури розповів, що створена регіональна програма розвитку регіональних аеропортів. Так у цьому році передбачено виділення 800 млн грн поки на три летовища, зокрема в Одесі.
- Ми щиро хочемо, щоб у нас не було картинки, коли з усіх регіональних аеропортів літають до Києва, а потім зі столиці розлітаються по Європі та світу, - сказав міністр. - Регіональні аеропорти повинні давати мешканцям можливість вибору і польоту у найближчі держави точно, по всій Європі - бажано. І лише Київ, аеропорт «Бориспіль», може виконувати опцію трансатлантичних чи трансазійських перельотів, які є довшими і дорожчими.
Володимир Омелян, порівнюючи Україну з Туреччиною, розповів, що в цій країні на початку 90-х було менше 10 аеропортів. Зараз - 50.
- Досягли вони цього за рахунок простої методології – турецький уряд інвестував гроші у будівництво аеропортів і свою авіакомпанію як флагмана у цій галузі, - пояснив міністр.
Україна ж, навпаки, має іншу картину: 51 аеропорт у 91-му і ледь функціонуючі чотири летовища у 2015-му. У профільному міністерстві ситуацію хочуть змінити. Там запевняють, що створюють умови для того, щоб аеропорти розвивалися. І навіть підготували транспортну стратегію до 2030 року, у яку заклали амбітний план - повернути кількість аеропортів до 50. За словами Володимира Омеляна, це означає розвиток летовищ і у невеличких містах.
- Окремі аеропорти можуть і повинні бути хабовими. Це стосується не лише аеропорта «Бориспіль», ними можуть стати і летовища у Харкові, Одесі й Львові. Окремі аеропорти можуть бути регіональними, себто надавати послуги перельоту по Україні і в найближчі держави. І окремі аеропорти можуть виконувати функції внутрішнього зв’язку між областями.
Володимир Омелян також додав, що продовжується дискусія щодо появи в Україні дешевого авіаперевізника. Він висловив сподівання, що «наступного року лоукст-авіаперевізник Rynair точно зайде в Україну, у «Бориспіль» та Львів. І спільно з цією компанією будуть і інші лоукости».
Читайте також: Громадам слід опановувати нові обов'язки — віце-прем'єр-міністр
Тетяна Василець