Подвійна ціна за дешевий скутер, або Дотримуємося законів

Подвійна ціна за дешевий скутер, або Дотримуємося законів

www.moped.ltd.ua

Коштує скутер недорого, пального потребує небагато, а навчитися ним керувати може навіть дитина. А от з оформленням документів на цей популярний транспорт доведеться поморочитися. Що й по чому – підрахував кореспондент «СК».

Щоб зменшити кількість аварій, декілька років тому урядовці ввели додаткові вимоги до водіїв мопедів. Зараз, щоб водити цей вид транспорту, потрібно мати водійські права категорії А1. Мопед повинен бути зареєстрований у ДАІ та мати номерні знаки. Окрім того, обов’язково має бути в наявності страховий поліс. «СК» вирішив перевірити, наскільки просто сьогодні узаконити своє право водити скутер, а головне – у яку суму це обійдеться.

Скутер ми знайшли в одного зі знайомих. Хлопець нещодавно придбав його вже не новим через сайт оголошень в Інтернеті. Разом зі скутером попередній власник передав усі необхідні документи: вантажну митну декларацію, сертифікат відповідності, довідку-рахунок.

Документи, зрозуміло, виписані на ім’я першого власника. Складність же полягала в тому, що скутер не було зареєстровано в ДАІ. Як розповів продавець, мопед він купував для доньки. Транспорт вирішили не реєструвати, мотивуючи це тим, що дівчина їздитиме лише по селу, а за реєстрацію доведеться викласти кругленьку суму.

Як виявилося, щоб поставити на облік такий транспортний засіб, новому власнику доведеться попотіти. Перш за все, до МРЕВ має прийти людина, на чиє ім’я мопед було куплено, і зареєструвати його. Після цього попередній і нинішній власник мають піти до нотаріуса чи комісійного автомагазину та оформити договір купівлі-продажу. При цьому виписується нова довідка-рахунок. Лише після цього новий власник знову йде до МРЕВ і реєструє мопед уже на своє ім’я. Як у форматі «не для преси» розповіли працівники МРЕВ, усе це обійдеться в суму близько 2000 грн. Якщо ж враховувати, що старий скутер сьогодні можна купити навіть за 2000–3000 грн, то ціна реєстрації в такому випадку є занадто високою.

Ще один варіант – не переоформлювати документи. Попередній власник може зареєструвати скутер на своє ім’я, а покупець їздити з цими документами. Законодавство дозволяє керувати транспортним засобом, техпаспорт на який виписаний на чуже ім’я. З іншого боку, навряд чи продавець погодиться на таке. Адже в разі ДТП чи якихось інших неприємностей він матиме проблеми з правоохоронцями.

Виняток становлять лише скутери з об’ємом двигуна до 50 куб. см, придбані до 2008 року. Щоб зареєструвати такий транспорт, достатньо написати заяву, вказавши в ній, де саме ви купили цей мопед. Далі скутер перевірять експерти МРЕВ. Зокрема, досліджується, чи не знаходиться цей транспорт у розшуку. Якщо ніяких запитань не виникає, то мопед реєструють.

Більш детально про оформлення скутерів читайте у повному матеріалі "СК" №64 від 30.05.2015

Станіслав Сорока

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ