Скасування спецмита на автомобілі. На скільки подешевшають іномарки

Скасування спецмита на автомобілі. На скільки подешевшають іномарки

Фото: aleut-broker.su

З 30 вересня Україна відміняє спецмито на легкові автомобілі.

Сьогодні, щоб ваш автомобіль міг легально їздити по дорогам країни, ви маєте заплатити ввізне мито, тимчасове мито, спецмито, акцизний збір і ПДВ.

Ввізне мито дорівнює 10% від митної вартості автомобіля, тимчасове мито - 5%. Спецмито обраховується в залежності від об'єму двигуна машини. Для іномарок з двигуном  від 1 до 1,5 л це 2,15% митної вартості, від 1,5 до 2,2 л - 4,32%. Акцизний збір також залежить від потужності машини і становить від 0,063 до 2,2 євро за кожен 1 см3 об'єму двигуна. Також на розмір збору впливає вік машини. І найбільший податок - ПДВ. Це 20% від суми митної вартості, а також ввізного мита, спецмита та акцизного збору. Тобто ПДВ платиться не тільки з вартості авто, але і з податків.

Для прикладу, автомобіль, який у Німеччині коштує 10 тис. євро, в Україні продаватимуть майже за 15 тис. Ввізне мито - 1000 євро, тимчасове мито - 500 євро, спецмито (припустимо, що об'єм двигуна 1,5 л) - 215 євро, акцизний збір - 94,5 євро (0,063 євро*1500 см3), ПДВ - 2000 євро + 200 євро + 43 євро + 18,9 євро = 2261,9 євро (20% від 10 тис. євро, 20% від 1000 євро, 20 % від 215 євро і 20% від 94,5 євро). Всі податки та збори тягнуть на 4071,4 євро. Додайте до цього відсоток, який отримує автодилер, тобто націнку автосалону, і кінцева ціна для споживача збільшиться на 50% в порівнянні з тим, скільки за цю ж машину має заплатити німець.

Якщо говорити мовою цифр, то довгоочікуване скасування спецмита не принесе українцям помітного подешевшання автомобілів. Адже це всього 215 євро економії на автомобілі, який сьогодні продають в салоні за 15 тис. євро. При цьому малолітражки не подешевшають взагалі, адже на них спецмито не поширювалося і раніше.

- В Україні вартість розмитнення автомобіля чи не найбільша у світі. Податки просто грабіжницькі, - розповідає президент автомобільного клубу "Харків" Олексій Бєсєдін. - Не так давно клуб завозив з-за кордону машину за 27 тис. євро з обсягом двигуна 1,6 л. Розмитнення обійшлося майже у 16 тис. євро.

За словами автомобіліста, наразі більші ставки податків лише в Ізраїлі. Щоправда, там і зарплати у людей на порядок вищі. А от серед колишніх країн СНД Україна є рекордсменом по кількості податків на ввезення іномарок і їх ставкам. Для прикладу, у Грузії розмитнити машину вартістю 10 тис. євро, коштує приблизно 300 дол., тобто у 13 разів дешевше, ніж в Україні.

- У Білорусі розмитнення також вартує копійки. Раніше українці цим користувалися. Завозили з Європи іномарки туди, а потім шляхом різноманітних юридичних схем переправляли авто в Україну. Наприклад, відписували у спадок. Зараз усі ці схеми вже розкриті і не працюють, - говорить Олексій Бєсєдін. - Те, що в Україні скасували спецмито, звичайно добре. Однак це зовсім не та економія, на яку всі сподівалися. Адже якщо взяти за 100% всі податки, якими сьогодні обкладаються іномарки, то після 30 вересня їх залишиться 90 %.

Ірина Гудзь

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ