Скільки залишилося стояти харківському Держпрому. Прогнози директора підприємства

07.11.2013 08:38 Суспільство
http://turbina.ru/ http://turbina.ru/
Цього року харківському Держпрому виповнюється 85 років. Директор підприємтва Микола Чехунов розповів про те, що збереглося у споруді у первинному вигляді, що змінили і що планують оновити.

А також дав свої прогнози, скільки ще простоїть Держпром без капремонту.

У музеї Держпрому сьогодні можна побачити дворучну пилу, якою пиляли дрова в ті часи, а в підвалі будівлі є тачка, на якій у той час возили пісок. Будівлю зведено методом пливучої опалубки – прогресивним на той момент – і тому вона фактично являє собою монолітний масив залізобетону.

Те, що будівля простоїть ще як мінімум 85 років, свідчить і той факт, що Держпром складається з групи башт різної висоти, з’єднаних переходами, внаслідок чого власні резонансні частоти башт, накладаючись одна на одну, значно ослаблюють коливання всієї будівля (цей метод застосовують в Японії для спорудження хмарочосів у сейсмонебезпечній зоні).

Час вніс свої корективи у сучасний вигляд Будинку державної промисловості. Не збереглися, наприклад, унікальні вітражі на вікнах у переходах будівлі. Але в деяких куточках Держпрому, як і раніше, можна зустріти інтер’єр у первозданному вигляді: ліпнину; антресолі; колони, імітацію мармуру на стінах; старовинні сходи з дерев’яними поручнями; дверні ручки, які спочатку, за рекомендацією Харківського інституту гігієни, були мідними (у той час вважалося, що мідь вбиває мікроби).

Поринути в атмосферу 30-х років ХХ століття у прямому сенсі цього слова можна, скориставшись старожилом харківського «велетня» – ліфтом. З того часу їх не змінювали. Сьогодні функціюють сім з дванадцяти раритетних підйомників. До речі, один із старих ліфтів планують у близькому майбутньому замінити на новий. За словами Миколи Чехунова, потрібних Держпрому ліфтових кабін не роблять ані в Харкові, ані навіть в Україні. Швидше за все, доведеться замовляти новий ліфт у Німеччині або Японії, все залежатиме від фінансових можливостей.

- Якщо все ж таки вдасться змінити, ми хочемо зберегти первинний вигляд кабіни та інтер’єру ліфта, – ділиться планами директор «Держпрому».

У 2004 році в Харкові відбулась міжнародна науково-практична конференція «Конструктивізм в Україні», в рамках якої були висловлені зауваження щодо сучасних робіт з реконструкції Держпрому, через що до числа пам’ятників міжнародного і навіть загальнонаціонального значення Держпром так і не зміг. За словами Миколи Чехунова, керівництво унікальної будівлі працює над цим питанням.

Будівлю Держпрому внесено до попереднього списку пам’ятників ЮНЕСКО. Та все це формальності, а Держпром живе й далі. Сьогодні тут активно йде робота з реконструкції будівлі, ремонтується фасад і замінюються комунікації. А поза його стінами з’являються нові й нові легенди харківського хмарочосу, які тільки додають йому величі.

Катерина Терещенко, матеріал з газети "Слобідський край" №130 від 31.10.2013

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта