Старі "Жигулі" і "Москвичі" можуть зникнути з харківських доріг

Старі

Фото: sport.bigmir.net

Якщо Верховна Рада проголосує за повернення обов'язкових техоглядів за європейськими стандартами, з доріг зникнуть всі старі радянські автомобілі.

За стандартом ЄС, при техогляді мають перевірятися вісь (елементи і кріплення), гальмівні педалі, компресор і резервуари, вакуумний насос, індикатор тиску, механізм хропіння, гальмівні клапани, коефіцієнти ефективності гальмування тощо. Але чи не найбільше нарікань викликає перевірка кількості шкідливих речових, які містяться у вихлопних газах. Ця норма боляче вдарить у першу чергу по власниках "Запорожців", "Москвичів", "Жигулів" і ін. Адже в Європі діє стандарт Євро-5, а більшість вітчизняних автомобілів в кращому випадку мають викиди на рівні Євро-3, у гіршому - Євро-нуль.

- Усі наші старі, ще радянських часів автомобілі в цей стандарт не вписуються. І це не лише легковий транспорт, але і вантажівки. За моїми підрахунками, техогляд не зможуть пройти близько 20-30 % українського автопарку, а то й більше, - розповідає президент автоклубу "Харків" Олексій Бєсєдін.

Хоча, на думку президента автоклубу "Харків", обов'язкові техогляди дійсно треба повертати, але й рубати з плеча не варто. Українцям потрібен час, щоб пристосуватися до європейських стандартів. Адже в заможній Європі на відміну від нас машина для громадян не є розкішшю. Європейці буквально за копійки продають старі машини і купують собі нові. В Україні ж старенький ВАЗ може десятиріччями вірою і правдою служити всій родині, адже грошей на нового залізного коня сім'я просто не має.

- Я вважаю, європейські стандарти в техогляді машин треба вводити поступово. Зробити перехідний етап, наприклад, у три роки. Дати час людям звикнути, - говорить Олексій Бєсєдін.

Ірина Гудзь

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ