Унікальний гібридний "Ланос" від харківських учених. Тест-драйв (ФОТО)

20.11.2013 11:00 Суспільство
фото Артема Богдана фото Артема Богдана
Вчені з Харківського національного автомобільно-дорожнього університету розробили повністю робочий гібридний автомобіль із витратою пального в 4 л на сотню на базі ЗАЗ-11055 Таврія Пікап.

Завідувач кафедри автомобільної електроніки Олексій Бажинов спускається до лабораторії та показує нове авто. У звичайній комплектації Lanos Pickup можна купити за 75–80 тис. грн. Зробити з нього гібридний автомобіль можна за 25–30 тис. Найдорожче – це акумулятори. Їх ціна близько 16 тис. грн. Але і термін служби 10–15 років, майже як термін служби автомобіля.


– Запас ходу на електротязі в нашому варіанті гібриду невеликий – 30 кілометрів, – розповідає співавтор розробки Володимир Дваднєнко, доцент кафедри автомобільної електроніки. – У колишньому варіанті на базі «Таврії», ця цифра дорівнювала 25 км. Але на «Таврії» ми встановили свинцеві акумулятори – важкі та з малою ємністю. Вони важили 150 кг проти 36, які зараз установлені в «Ланосі». Також ми замінили систему зарядження через те, що літій-полімерні акумулятори (вид літій-іонних акумуляторів) дуже вередливі щодо зарядної напруги і можуть вийти з ладу навіть через невеликі коливання. У якості двигуна стоїть перероблений під безколекторний електромотор генератор г-290, який встановлювався на БелАЗі, а також у бронетранспортери.

– Вартість пробігу на нашій машині – 25–30 коп. за один кілометр на електротязі, – продовжує Володимир Дваднєнко. – Китайці рекламують свої електромобілі із собівартістю пробігу в 5 коп., та ми сумніваємося в можливості цього. Для порівняння, середня вартість пробігу одного кілометра на звичайному автомобілі коливається в районі однієї гривні. При цьому тридцятитисячна надбавка в ціні окупається за рік-два (за умови постійної їзди на на електротязі). В салоні мінімальні зміни: табло з інформацією про витрати електроенергії та заряду акумуляторів, а також тумблер «вперед-назад», який просто неймовірно полегшує маневри з розвороту в вузьких місцях.

«Максималка» Ланоса на електротязі досить маленька – всього тридцять-сорок кілометрів на годину. Далі, при вмиканні четвертої передачі машина автоматично перемикається на бензиновий двигун. Як пояснюють розробники, поштовх при цьому не більший, ніж при звичайному переключенні передач. Також у машині продумана система рекуперації, коли при натисненні на педаль гальма електромотор переходить у режим генератора і перетворює частину енергії інерції на електричний струм, який заряджає акумулятори. На світлофорі ж або в пробці двигун глушиться.

Загалом, гібридний «Ланос» – досить непогана машинка, якою дуже приємно керувати. Особливо у штовханині і пробках, де вона поводиться взагалі як машина із коробкою-автоматом. Мінусом можна назвати слабенький двигун на 1,3 л. Та й потужності електромотора недостатньо навіть для того, щоб зірвати колеса у пробуксовку. Але й машина не для того складалася. Крім того, заводський варіант може відрізнятися як за потужністю двигунів, так і за іншими характеристиками.

Артем Богдан, матеріал з газети "Слобідський край" №134 від 09.11.2013

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта