Як продавці дверей дурять мешканців Харківщини

Як продавці дверей дурять мешканців Харківщини

http://www.otvprim.ru

Мешканку Краснограду надурила харківська фірма з продажу дверей. 

За порадою до редакції газети «Слобідський край» звернулася мешканка міста Красноград Галина Стовбиренко. У своєму листі жінка попрохала редакцію допомогти їй розібратися із недобросовісними продавцями дверей, що неякісно виконали свою роботу.

31 березня минулого року до рук Галини Олексіївни уже вдруге потрапила реклама вхідних металевих дверей – листівки розносив по квартирах промоутер. Жінку зацікавила ця пропозиція, оскільки хлопець запевнив: двері не китайські, а вітчизняного виробництва. До того ж, кожному, хто володіє такою рекламною листівкою – знижка 500 грн.

Галина Олексіївна погодилася на пропозицію установити двері. До жінки відразу прийшли молоді люди, щоб оформити кредит.

«Вони сказали, що двері якісні, утеплені. Я була задоволена», – пише у листі Галина Олексіївна.
Після того як кредит оформили, завітали робочі, щоб уже установити двері. Вони, до речі, ще намагалися стягти з жінки 200 грн за те, що двері будуть утеплені.

За словами нашої читачки, двері їй установили нерівно, і замок погано закривається. Коли господарка дому звертала увагу робочих на це, вони лише попросили її не заважати.
«За що я заплатила такі гроші – 3781 грн? І це, незважаючи на те, що у них написано: «Знижка 500 грн». Якщо це так, то мої двері коштують 4281 грн, – обурюється Галина Стовбиренко. – Якби знала, купила б краще китайські. У сусідів такі стоять і нічого. І коштують дешевше».

Як виявилося потім, неякісні двері поставили не лише Галині Олексіївні, а й жінці із сусіднього під’їзду. Обмануті красноградці зателефонували в офіс фірми-продавця, що знаходиться у Харкові. Але там на їхні скарги відповіли коротко: «Поставили і заспокойтесь».

Після цього Галина Стовбиренко зробила у вересні повторний дзвінок. Їй пообіцяли: як тільки хтось із працівників фірми буде у Краснограді, обов’язково зайде. Проте до цього дня так ніхто і не прийшов.
Щоб допомогти читачці вирішити цю проблему, ми звернувся до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Харківській області. І як пояснила головний спеціаліст Євгенія Бочаріна, жінці необхідно надіслати на адресу фірми листа зі зверненням.

Обманутий покупець повинен діяти, виходячи з умов договору, де обов’язково має значитися термін гарантійного обслуговування.

– Якщо у людини виникають проблеми з цими дверима уже після того, як їх поставили, то вона також мусить у письмовому вигляді звернутися до фірми, яка ставила їй ці двері, – каже спеціаліст.
Якщо ж двері були установлені криво спочатку, то покупець мав висувати свої претензії відразу. Адже коли людина приймає замовлення, складається акт виконаних робіт. Якщо вона його підписує без зауважень, отже, не має претензій до виконаної роботи. У випадку Галини Стовбиренко можна вимагати усунути всі недоліки, які були допущені при установці дверей. Але при цьому в листі до фірми слід зазначити, що покупець намагалася звернути увагу робочих на те, що двері установлені нерівно.

Копію листа та підтвердження його відправлення необхідно залишити собі. Потім слід дочекатися повідомлення (його видають на пошті) про те, що адресат отримав ваше послання, і коли саме. Звісно, фірма може і не прийти до поштового відділення за цим листом, але у людини буде підтвердження того, що вона звернулася з претензією.

У листі покупець повинен зазначити, що саме у процесі експлуатації трапилося з дверима. Адже згідно з законодавством, фірма повинна надавати гарантійні послуги.
Якщо протягом 14 днів відтоді, як фірма отримала листа зі скаргою, нічого не було зроблено, жінка має право написати листа із заявою до Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Харківській області (м. Харків, вул. Сумська, 45). У листі необхідно викласти суть проблеми, зазначити, як називається фірма, де вона розташовується, а також надати копію договору, копію оплати, тобто всі документи, що стосуються придбання та установки цих дверей. Також споживач може звернутися до суду.

Державна інспекція з питань захисту прав споживачів у Харківській області відправляє цю скаргу до Києва на узгодження. Потім, у разі погодження, яке приходить через місяць, працівники інспекції вивчають ситуацію.

– Ми йдемо до фірми, яка установлювала двері, перевіряємо, які в неї документи, які гарантійні обов’язки. Якщо вона порушила правила надання послуг, ми маємо право її оштрафувати, а також зобов’язати виконати свою роботу, – пояснила Евгенія Бочаріна.

Недобросовісному продавцю дверей може загрожувати штраф від 10 неоподаткованих мінімумів до десятикратної вартості дверей, в залежності від характеру порушення.

Інна Пирлик, матеріал з газети "Слобідський край", №11 від 25.01.2014

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ