Харків переходить на єдиний електронний квиток
Про це 1 листопада, в прес-центрі Харківської міської ради повідомив заступник міського голови з питань інфраструктури міста Євген Водовозов. За його словами, спочатку систему запустять в наземному електротранспорті, а з 1 січня — в Харківському метрополітені.
Купувати єдиний електронний квиток харків'яни зможуть через спеціальні термінали, які будуть встановлені на зупинках наземного транспорту та у вестибюлях метро, — повідомив директор компанії-інвестора ТОВ «Фінансова компанія «Платіжний центр» Володимир Стариченко
За його словами, придбати карту можна буде в останніх числах листопада, перед запуском системи. Вартість картки - 30 грн з урахуванням однієї зарезервованої поїздки (або в наземному транспорті, або в метро). Якщо карту повернути, її вартість з вирахування цієї однієї поїздки, буде повернута власнику. Також через ці термінали можна буде поповнювати електронний квиток на суму до 500 грн. У метро термінали будуть видавати здачу, на зупинках, в цілях безпеки, від такої практики відмовилися.
На кожному вході в трамвай чи тролейбус та у вестибюлях метрополітену будуть встановлені валідатори для фіксації оплати. «Зайшли з картою в тролейбус, підійшли до валідатора, піднесли до нього карту - загориться зелена галочка, номер маршруту, і поїздка активована. Залишок коштів на картці не показується, його можна буде побачити при поповненні карти», — повідомив Володимир Стариченко.
Всього по Харкову встановлять не менше 320 наземних терміналів і понад 250 — в метрополітені. Понад 200 наземних терміналів уже встановлено, ними продовжують обладнувати зупинки громадського транспорту. Крім того, в наземному транспорті вже можна побачити кріплення під валідатори.
Також повідомляєтсья, що з квітня наступного року, харків'яни зможуть поповнювати eticket і оплачувати проїзд за допомогою банківської карти системи «Visa», ще через деякий час до системи підключиться платіжна система «MasterСard».
«Завдяки міській владі, попередньо укладений партнерський договір з компанією «Visa». В рамках реалізціі цього проекту у пасажирів буде можливість розраховуватися за проїзд платіжною банківською картою. Але не c 1 грудня, а вже наступного року. Таких валідаторів буде по два на кожен вестибюль у метро і по одному на зупинках. Розраховуватися можна буде картою будь-якого українського банку, підключеної до електронної платіжної системи «PayPal», — повідомив Володимир Стариченко.
Фото: city.kharkov.ua
Скористатися старою карткою для проїзду в метро з моменту запуску єдиного електронного квитка в «підземці» не можна буде, оскільки вся система буде новою. Якщо на карті залишаться кошти, необхідно буде звернутися в метрополітен, і їх повернуть.
Євген Водовозов зазначив, що кондуктори в трамваях і тролейбусах продовжать працювати, як і раніше можна буде придбати разовий квиток для проїзду в транспорті. За статистикою, ними користуються 14% пасажирів. У контролерів будуть мобільні валідатори, як і коли буде відбуватися контроль, поки не уточнюється. За несплату проїзду пасажир буде оштрафований.
Для вирішення проблемних питань, пов'язаних з користуванням єдиним електронним квитком, в місті працюватимуть претензійні центри. У разі виникнення будь-яких проблем харків'яни зможуть зателефонувати на гарячу лінію, вибрати зручний з розташування центр, приїхати туди і вирішити питання.
«Вас по телефону проінструктували, ви поїхали в найближчий центр і врегулювали позаштатну ситуацію. Якщо побачимо, що на першому етапі питань буде багато, будемо збільшувати кількість центрів, і навпаки», — зазначив Євген Водовозов.
При цьому віце-мер зазначив, що карти для пасажирів пільгових категорій будуть відрізнятися за кольором, студенти отримають свої eticket також без проблем.
Микола Мельник