Як українці дурять інтернет-магазини. Подробиці
Як пише ТСН із посиланням на газету “Вести”, українські інтернет -магазини планують створити загальний чорний список недобросовісних покупців , куди потраплять люди, які не забирають свої посилки.
- У мене інтернет -магазин , і часто трапляється , що клієнти не забирають посилки , а я втрачаю гроші на доставці. Покарати таких клієнтів не можна . Тому я почав говорити їм , що існує загальна база всіх інтернет -магазинів, і якщо вони не відшкодують збитки за доставку , то їх внесуть до списку і вони більше не зможуть замовляти товари по інтернету . Після цього люди стали забирати посилки. і я подумав насправді створити таку базу недобросовісних клієнтів " , - розповів автор ідеї Микола Мирончук.
На сьогоднішній день в багатьох інтернет - магазинах вже є свої локальні бази недобросовісних клієнтів.
- Ми надихнулися ідеєю загальної бази , але боюся , це неможливо , тому що , за законом , заборонено збирати персональні дані клієнтів в базу, - зазначив власник інтернет -магазину з продажу аксесуарів Олег Пластовец .
Він повідомив , що в його компанії чорний список існує вже близько року.
- Там всього 10 чоловік . У нього потрапляють або ті , хто пару разів не забрав товар , або ті , хто зробив це один раз , але покупка була на велику суму - від 2500 грн, - заявив Пластовец .
Він також зазначив , що якщо товар лежить на складі служби доставки більше п'яти днів , то фірмі доводиться платити за це.
- А якщо в результаті вони відсилають його назад , то наш збиток становить близько 400 грн.
Крім того , до чорного списку вносять і клієнтів -ошуканців.
- Людина на пошті роздруковує товар і дивиться його . Непомітно підміняє замовлену річ на свою стару і відправляє назад під приводом , що йому щось не підійшло. У нас був випадок , коли клієнт замовив окуляри за 1300 грн , а назад надіслав китайську підробку гривень за 50. Природно , з такими людьми ми не хочемо більше мати справу , і якщо надходить наступне замовлення , скасовуємо його, - каже Олег.
Тим часом , українцям , які один раз проштрафилися , але не забрали товар з поважної причини , таке не загрожує . За словами юриста Василя Мірошниченка , створити спільний чорний список можливо , однак , для цього потрібно документальне підтвердження несумлінності клієнта .
- У тому , що люди не забирають свої посилки , немає порушення - люди протягом 14 днів можуть повернути товар , якщо він їм не сподобався . Якщо ж є якісь вагомі причини вважати клієнта недобросовісним (як у випадку з підміною товару) і при цьому є письмовий договір з підписом , то такої людини в загальну базу заносити можна, - повідомив Мірошниченко.