Єдиний квиток у Харкові. Перевірено СК. Відео

Єдиний квиток у Харкові. Перевірено СК. Відео

Фото: Роман Шупенко

1 грудня в Харкові почав діяти єдиний електронний квиток. Редакція «СК» протестувала роботу цього нововведення на собі.

30 листопада заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста Євген Водовозов анонсував введення єдиного електронного квитка. За його словами, 1 грудня систему запускають у наземному електротранспорті, а з 1 січня — в Харківському метрополітені.

 

— Із 323 терміналів, встановлених на зупинках громадського транспорту, вже працюють майже всі  залишилося підключити близько 30 одиниць, і це буде зроблено до завтра (1 грудня. Авт.). Термінали встановлені приблизно в тих місцях, де колись стояли кіоски з продажу квитків. У випадку необхідності встановлюватимуться додаткові термінали. У трамваях і тролейбусах працюватимуть по три валідатори для єдиного електронного квитка, але тільки в першому біля водія можна буде відсканувати паперовий квиток, — зазначив Євген Водовозов.

 

Термінали з продажу єдиного квитка, як і обіцяли в мерії, встановлені на багатьох зупинках міського транспорту Харкова. Однак знайти термінал, що працює, вранці 1 грудня виявилося непросто.

 

«СК» побував у кількох районах Харкова, де було багато терміналів, але вони не функціонували. Єдиний працюючий знайшли в центрі Харкова — біля станції метро «Наукова».

Як пояснив директор Департаменту з питань інформації та зв'язків з громадськістю Харківської міськради Юрій Сидоренко, більшість терміналів не працювала через перезавантаження системи. За його словами, перезавантаження має тривати до 16.00 п'ятниці, 1 грудня.

 

Як скористатися терміналом

На дисплеї термінала зображено чотири віконця: «Придбання електронної картки», «Поповнення електронної картки», «Разовий квиток на тролейбус, трамвай», «Разовий квиток на метро». 

До речі, термінал підтримує три мови — українську, російську та англійську.

Щоб отримати единий електронний квиток на всі види міського електротранспорту, треба натиснути віконце «Придбання електронної картки». Після цього слід внести потрібну суму, в розмірі 30 грн, замість якої вам автомат видасть пластикову картку Eticket. Вона виглядає як звичайна картка в метро, тільки зеленого кольору і із зазначенням видів транспорту, для проїзду в якому вона призначена: метро, трамвай і тролейбус.

 

Першочергово повідомлялося, що на ній є одна зарезервована поїздка — або в наземному транспорті, або в метро. Але, коли «СК» перевіряв баланс нової картки, на табло термінала було вказано, що баланс нульовий (можливо, ця поїздка є, і вона просто не відображається на дисплеї, та перевірити це нам не вдалося — нижче розповімо чому).

Подібні апарати здачу не видають. Також ви за бажанням можете отримати чек про своє поповнення чи купівлю картки. 

 

Щоб купити квиток на одну поїздку, так само обираєте на екрані термінала відповідне віконце: «Разовий квиток на тролейбус, трамвай» або «Разовий квиток на метро». Далі слід внести потрібну суму в купюроприймач. Спочатку на екрані спливають цифри від 1 до 4, що означає бажану кількість квитків. Але 4 — це не межа. Можна натиснути «Плюс», щоб збільшити вашу кількість тікетів.

Однак, кореспондентам «СК» не вдалося придбати разовий квиток на жоден з видів транспорту — термінал не приймав купюри. Власне, як і розрахуватися придбаною карткою в транспорті. В одному з тролейбусів, який курсує центром міста, «СК» побачив валідатори, але вони були вимкнені.

 

В той же час Юрій Сидоренко повідомив, що в кількох трамваях міста валідатори було зіпсовано. 

«У восьми трамваях наші доблесні харків'яни перерізали дроти для валідаторів. Кілька терміналів розмальовано, деякі використовуються як попільнички, є запломбовані жуйкою. Але самий цимес — це термінал, залитий клеєм. Залитий грамотно - так, що тепер треба міняти пристрій для зчитування чипа. Знала людина, куди клей заливати», — написав директор Департаменту з питань інформації та зв'язків з громадськістю Харківської міськради на своїй сторінці у Facebook.

 

Савелій Мякушко, Роман Шупенко