Масштабні перевірки та реорганізація Державної реєстраційної служби. Міністр Петренко іде у наступ

Масштабні перевірки та реорганізація Державної реєстраційної служби. Міністр Петренко іде у наступ

http://www.city.kharkov.ua/

Міністр юстиції України Павло Петренко заявив, що розпочинає широкомасштабні дії проти такого явища, як корупція в Україні. І перші ластівки, тобто «голови», вже полетіли.

За словами міністра, приблизно через два тижні буде презентовано вже готову програму з реорганізації Державної реєстраційної служби. Адже саме вона контактує з найбільшою кількістю громадян. Але окремі та головні нововведення відомі вже зараз. 
– Одним із найбільш актуальних питань є спрощення реєстрації власності та викорінення корупції. Йдеться про те, що ми маємо максимально усунути контакт державного службовця-реєстратора з громадянином, який отримує послуги, – підкреслив Павло Петренко.

За його словами, у службах реєстрації мають з’явитися камери відеоспостереження та системи електронних черг. Також процедуру реєстрації можна буде провести через Інтернет. Окрім того, частину реєстраційних дій планується передати приватним структурам: нотаріусам і комерційним банкам. Таким чином планують створити альтернативу та демонополізувати реєстраційні послуги. Тобто, якщо у людини є гроші і вона згодна платити їх за швидкість та комфорт – чому ні?

Також, як сказав міністр, наразі органами юстиції аналізується механізм вчинення реєстраційних дій через систему Укрпошти, адже раніше, за словами Павла Петренка, вона просто не працювала. 

– За нашими даними, близько 70 % повідомлень, що передавалися через пошту реєстраторам, потім було повернуто громадянам за формальними підставами, – зазначив він.

– Після прийому громадян особисто в мене склалось враження, що органи юстиції є органами, які не вирішують проблеми громадян, а створюють їх, – поділився думками міністр. – Після першого ж прийому мною було прийнято рішення про звільнення керівника департаменту нотаріату. Через один приклад. До мене прийшла людина, якій 72 роки. Це житель Києва, і він протягом семи років судиться з органами юстиції на підставах, що органи юстиції нотаріату відмовляються видати свідоцтво про спадщину. Причому в ситуації, де абсолютно видно, що всі документи для отримання цього свідоцтва в нього на руках. Питання було тільки в тому, що спадщина полягала в земельній ділянці в Києві, і в когось було бажання прибрати цю земельну ділянку до своїх рук. Людина виграла справу в усіх судових інстанціях, а органи юстиції, незважаючи на рішення суду, все одно відмовлялися видавати свідоцтво.

Павло Петренко підкреслив, що правоохоронними органами, Міністерством юстиції, Службою безпеки України та Міністерством внутрішніх справ розпочинаються комплексні перевірки органів юстиції на місцях. Особливо в частині питань комунікації органів юстиції з громадянами і наданням послуг.

Як пояснив міністр, ця політика вже дала перші результати. Так, у рамках цієї перевірки було заарештовано групу державних реєстраторів, а саме керівника реєстраційної служби Білоцерківського міськрайонного управління юстиції та двох його підлеглих за вчинення кримінальних правопорушень, пов’язаних із вимаганнями хабарів. Зараз же проводиться низка перевірок по всій Україні.

Артем Богдан, матеріал з газети "Слобідський край" № 35 від 22.03.2014

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ