Трудові колективи ХНАТОБу та Харківського метрополітену урегулювали конфлікти з керівництвом

26.11.2012 08:02 Влада
http://ain.ua http://ain.ua

17 листопада виповнилось 14 років з часу створення в Україні Національної служби посередництва і примирення (НСПП).

Про роль НСПП у розвитку соціального діалогу в сучасному суспільстві в інтерв’ю розповів начальник відділення НСПП в Харківській області Олександр Дорожко.

– Яка нині головна причина спорів між найманими працівниками та роботодавцями?

– За 14 років природа трудових конфліктів не зазнала кардинальних змін. За статистикою Національної служби посередництва і примирення, більшість конфліктів (53,5 %) трапляється через невиконання роботодавцями вимог законодавства про працю. Майже третина (30,5 %) пов’язана з виконанням колективного договору. Не так часто, але висуваються вимоги щодо зміни соціально-економічних умов праці та виробничого побуту – таких випадків трохи більше 13,3 %. Ще рідше працівники вимагають укладення або зміни колективного договору (2,7 %). І така тенденція зберігається з моменту заснування Служби. Борги із заробітної плати найчастіше спонукають людей колективно захищати свої права. А вже в комплексі з цими вимогами висуваються інші.

– Назвіть найбільш резонансні справи, в які довелося втрутитися Харківській службі посередництва та примирення.

– З моменту свого заснування наше відділення сприяло врегулюванню 136 колективних трудових спорів. З них 8 припадає на цей рік. Йдеться про проведення примирних процедур на таких підприємствах області як ВАТ «Ізюмський тепловозоремонтний завод», ДП «Завод ім. В. О. Малишева», ДП «Харківський електромеханічний завод», обласне комунальне підприємство «Харківський державний академічний театр опери та балету ім. М. В. Лисенка», ДП «Харківський приладобудівний завод ім. Т. Г. Шевченка».

Працівники, знайомі з колективною формою захисту своїх прав, нерідко повторно звертаються до процедури вирішення колективного трудового спору. Так, в різні роки на заводі ім. В. О. Малишева по окремих цехах підприємства було зареєстровано 11 колективних трудових спорів. Двічі зверталися до примирних процедур і працівники ВАТ «Харківська книжкова фабрика ім. М. В. Фрунзе» та ВАТ «Ізюмський тепловозоремонтний завод».

Як я вже казав, спектр колективних вимог досить різноманітний. Восени 2007 року широкого резонансу набув конфлікт між машиністами електропоїздів і начальником Державного підприємства «Харківський метрополітен». Серед семи вимог, висунутих працівниками метрополітену, були вимоги з питань установлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту, з питань укладення чи зміни колективного договору, стосовно невиконання вимог законодавства про працю. Примирні процедури пройшли ефективно. І вже влітку 2008 року сторонами було підписано Угоду про вирішення колективного трудового спору. Повністю було виконано шість пунктів із семи. Розгляд останнього за спільною згодою припинили.

Юрій Борщ, матеріал з газети "Слобідський край" №141 від 24.11.2012

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта