Як оскаржити рішення або бездіяльність державного виконавця. Процедура

06.12.2013 12:09 Влада
http://wallnews.info/ http://wallnews.info/
В Україні функціонує Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень – комп’ютерна база даних,

яка містить відомості про всі виконавчі провадження, що здійснюються в Україні

Право доступу до виконавчого провадження мають сторони виконавчого провадження, у якому вони беруть участь. Доступ до інформації Єдиного реєстру здійснюється безоплатно.

Читайте також: Як домогтися виконання судового рішення. Коментар харківського юриста

Скориставшись Єдиним реєстром, можна простежити за ходом виконавчого провадження та дізнатись, які виконавчі дії були вчинені державним виконавцем і які постанови ним винесено.

Як оскаржити рішення, дії або бездіяльність державного виконавця

Закон надає стягувачу декілька альтернативних варіантів оскарження рішень, дій або бездіяльності державних виконавців: до начальника відділу державної виконавчої служби, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, або до керівника відповідного органу державної виконавчої служби вищого рівня (районного (міськрайонного), Харківського міського управління юстиції, Головного управління юстиції у Харківській області) чи до суду.

Скаргу, яка подається до органів державної виконавчої служби, потрібно подавати тільки в письмовій формі, вона має чітко відповідати вимогам, які визначені ст. 82 Закону, а саме – має містити такі відомості:

1) найменування органу державної виконавчої служби, до якого вона подається;
2) повне найменування (ім’я) стягувача та боржника, їх місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника сторони виконавчого провадження, якщо скарга подається представником;
3) реквізити виконавчого листа (указати, що це виконавчий лист, який суд його видав, день його видачі та номер, його резолютивна частина (які саме дії повинен виконати боржник на користь стягувача));
4) зміст оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності та норму закону, яку порушено;
5) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дня подання скарги.

Скарга подається протягом 10 днів з дня винесення державним виконавцем відповідної постанови у виконавчому провадженні. Скарга, подана начальнику відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, розглядається в десятиденний строк із дня її надходження. За результатами розгляду скарги начальник відділу виносить постанову про її задоволення чи відмову, яка в десятиденний строк може бути оскаржена у вищому органі державної виконавчої служби або в суді.

Скарга, подана без додержання вимог, викладених у цій статті Закону, розглядається начальником відділу в порядку, встановленому Законом України «Про звернення громадян», а це означає, що термін розгляду такої скарги становитиме від 15 до 45 днів.

Олександр Гречаний, матеріал з газети "Слобідський край" №145 від 05.12.2013

Джерело: SLK
Автор: Менеджер сайта