Змінюючи мобільного оператора, залишити старий номер. Нові правила стануть чинними з 1 грудня

Змінюючи мобільного оператора, залишити старий номер. Нові правила стануть чинними з 1 грудня

http://1news.az

З 1 грудня абоненти українських компаній мобільного зв'язку зможуть зберігати номер телефону при зміні оператора.

Вчора Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРСІ), затвердила остаточний варіант правил надання цієї послуги, що дозволяє оперативно і безкоштовно міняти оператора, повідомляє Коммерсант-Україна.

Втім, учасники ринку вважають, що впровадити послугу в термін нереально, і сподіваються, що Мін'юст не затвердить документ.

Обговорювані останні три місяці "Положення про надання послуг перенесення абонентського номера та користування персональним номером" (Mobile Number Portability; MNP) НКРСІ затвердила вчора фактично без змін. Послуга буде безкоштовною для абонентів - для її активації достатньо буде відправити SMS або заповнити заявку на сайті її "приймає" оператор. Після цього перехід абонента повинен бути здійснений протягом доби з моменту реєстрації заяви. Мобільні оператори зобов'язані почати надавати сервіс з 1 грудня 2013 року.

В ході обговорення були прийняті поправки, запропоновані найбільшими гравцями - "Укртелекомом" і групою Vega (входить до СКМ). Вони змогли переконати регулятора, що не мають технічної можливості впровадження перенесення номера через велику кількість застарілих комутаторів. Фіксовані оператори можуть почати надавати послугу не пізніше 1 січня 2015 року, а обов'язковою вона стане лише з 2025 року.

При цьому більшість пропозицій найбільших мобільних операторів - "Київстару" і МТС - в НКРСІ не врахували. У компаніях вказували на істотну недоробку документа, зокрема наполягали на тому, щоб, змінюючи оператора, абонент інформував не тільки "приймаючу" сторону, але і нинішнього оператора (оператора-донора). Учасники ринку також вимагали, щоб послуга не надавалася абонентам, що обслуговуються неавторизовано, тобто без надання персональних даних оператору.

"Виходить, що заявку на перехід до іншого оператора від імені неавторизованого абонента може подати хто завгодно. Це створить можливості для шахрайства", - пояснює директор з корпоративного управління і контролю "МТС-Україна" Олег Проживальський. Крім того, за його словами, в документі не врегульовано питання про залишок коштів на рахунку абонента або його заборгованості перед оператором-донором на момент переходу до нового оператору.

За матеріалами: Коммерсант-Україна