Наш аеропорт 50 років тому: куди літали харків`яни

Наш аеропорт 50 років тому: куди літали харків`яни

Фото з архіву "СК"

50 років тому 15 травня у Харківському аеропорту традиційно розпочиналась літня навігація. Завдання – перевезти за літо 500 тисяч чоловік. До речі, за 2018 рік, який став рекордним за новітню історію Харківського аеропорту, його послугами скористалося 962,5 тисячі пасажирів.

"Соціалістична Харківщина", № 97 від 17 травня

Чистого неба, попутного вітру!*

Позавчора у Харківському аеропорту було піднято прапор літньої навігації. Цей день, 15 травня, уже за традицією авіатори відзначають урочисто, по-святковому, бо напружений час починається тепер.

Аеропорт святково прикрашений, грає духовий оркестр. На зльотних доріжках чути гуркіт потужних моторів, сріблясті лайнери злітають у небо. Ще ранній ранок, а на парадній лінійці уже вишукувався особовий склад. Командири кораблів і штурмани, радисти і механіки, працівники відділу перевезень і інженерно-авіаційної служби.

Починається мітинг, присвячений відкриттю навігації. На майданчику лунає команда:

– До підняття прапора!

Командир корабля АН-10 М. Г. Редько, командир літака АН-2 М. В. Лялюк та інженер Л. І. Новотов підходять до прапора. Звучить Державний Гімн, і на щоголі вже майорить червоний стяг.

І ось учасники мітингу поспішають на поле аеродрому, щоб проводити в рейс сріблястий лайнер АН-10, який полетить до Свердловська. Екіпажу В. П. Кочергіна випала честь відкрити літню навігацію. Працівники відділу перевезень вручають членам екіпажу і пасажирам, які піднімаються в літак, букети живих квітів.

Звідусіль чути голоси:

– Чистого неба, друзі, попутного вітру!

Коли торжества закінчились, для журналістів була влаштована прес-конференція. На запитання, чим характерна нинішня літня навігація, начальник харківського аеропорту Ф. Я. Фостіков сказав:

– Перш за все тим, що наші авіатори широко розгорнули змагання. Нам треба буде відправити у різні міста країни понад 500 тисяч пасажирів, перевезти 31,2 тисячі тонн поштових вантажів, а також обробити з повітря 750 тисяч гектарів колгоспних і радгоспних полів. Це набагато більше, ніж торік.

Про нове в обслуговуванні пасажирів розповів Б. Є. Бондарєв:

– За літнім розкладом з харківського аеропорту набагато збільшиться кількість рейсів в усі міста Радянського Союзу на літаках: ІЛ-18, АН-10, АН-24, ТУ-124. Влітку наш аеропорт буде зв’язаний прямими лініями з 75 містами країни. Вперше цього року почнуться регулярні рейси в міста: Кіров, Чернівці, Гомель, Калінінград, Таллін, Тамбов, Орел, Ульяновськ. У розпал курортного сезону щодоби відправляємо з аеропорту до Чорноморського узбережжя понад 1000 чоловік.

Широкого розвитку набуде продаж квитків на літаки в готелях, на підприємствах. Усього в Харкові працюватимуть 32 касових пункти. У Харківському агентстві організовано попередній продаж авіаквитків у всіх касах, а також у позаштатних касирів на підприємствах міста і області. І надалі робитимемо все, щоб найкраще обслужити пасажирів.

На зльотних доріжках не стихає гуркіт потужних двигунів. Сріблясті лайнери раз у раз то злітають в небо, то приземляються. Літня навігація розпочалася.

Р. Манів

Читайте також: Грецька трагедія одного з творців Т-34 

Автор: Інна Можейко