Як повернути, обміняти або здати залізничний квиток

Як повернути, обміняти або здати залізничний квиток

http://podrobnosti.ua/

Начальник Південної залізниці Олександр Філатов розповів читачам "СК", як правильно діяти,

коли необхідно провести певні операції з залізничним квитком, а також чи підвищиться вартість проїзду в електричках.

Гроші повернуть, якщо...

– В якій касі можна отримати білет, куплений через Інтернет?

– Роздрукувати й отримати оплачений через систему «Приват-24» проїзний документ ви можете в будь-якій залізничній касі.

– Я взяла квитки не на ту дату, що мені потрібно. Чи можна поміняти їх на іншу дату без втрати грошей?

– Ви маєте можливість переоформити квиток на потяг, який відбуває раніше дати, вказаної на купленому квитку. Якщо ж ви бажаєте здійснити поїздку пізніше дати, зазначеної у квитку, то потрібно повернути квитки через каси повернення.
При поверненні не менш, ніж за 24 години до відправлення поїзда, виплачується повна вартість. Від 24 до 9 годин до відправлення поїзда – повна вартість квитка і 50 % плацкарти (вартість місця в вагоні, в яку не враховуються витрати на паливо або електрику для локомотива, зарплата локомотивної бригади тощо); менш ніж за 9 годин до відправлення поїзда виплачується повна вартість квитка, а вартість плацкарти не виплачується.

– Я купила через Інтернет два квитки по банківській картці. Згодом плани змінилися, і я вирішила здати ці квитки. Чи можна їх здати, щоб повернути гроші, і що для цього потрібно?

– Здати проїзні документи, куплені через Інтернет, ви можете в залізничних квиткових касах, де отримаєте підтверджувальні документи, але повернуть вам гроші не відразу.
Річ у тому, що кошти за невикористані проїзні документи повертаються таким чином: у разі оплати замовлення карткою міжнародних платіжних систем гроші повертаються банком на рахунок банківської карти її власника після надходження грошей на рахунок обслуговуючого банку згідно з платіжним дорученням залізниці.

Для цього наша фінансово-економічна служба перераховує кошти на рахунок головного інформаційно-обчислювального центру «Укрзалізниці» або рахунок ТОВ «Експрес-2», залежно від сайту, на якому було куплено квитки.
Якщо цей процес затягується, то ви можете запитати в нас інформацію із зазначенням номера акта повернення, дати активізації акту і прізвища власника банківської карти.

– Я купив два квитки через Інтернет на сайті www.uz.gov.ua, але випадково вибив обидва на своє ім’я. Підкажіть, будь ласка, як можна змінити ім’я на одному квитку, щоб не втратити місце.

– Згідно з чинними правилами продажу проїзних документів, переоформлення квитків, пов’язане зі зміною прізвища, не проводиться. Внести своє ім’я в проїзний документ можна лише після повернення його в касу як неправильно оформленого.

– Нещодавно помітив, що на один і той самий потяг вартість квитків буває різна. З чим це пов’язано?

– Керівництвом «Укрзалізниці» прийнято рішення ввести на всіх залізницях України в дію систему тарифікації, яка визначає вартість квитків на поїзд залежно від дати відправлення.

Згідно з цією системою, вартість проїзду в поїздах Україною залежить від індексів, що встановлюються за календарним періодом і днем тижня.
Ця індексація дійсна на квитки на поїзди всіх категорій вагонів (СВ, купейні, плацкартні, загальні, в перший, другий і третій класи регіональних поїздів), єдиний виняток становлять приміські поїзди.

– Я попередньо купила квитки, але маленька дитина їх розірвала.
Чи можна їх замінити, де і за яких умов?

– Якщо проїзний документ розірвано або пошкоджено, то відновити його можливо за наявності всіх його частин. З цим питанням ви можете звернутися в будь-яку квиткову касу.

Збиткові електрички з нахабними торговцями

– У Бєлгородському напрямку постійно докучають «човникарі», які возять товари з Бєлгорода в Харків. Вони заповнюють товаром місця для сидіння, тамбури і проходи, а також залишають неймовірну кількість сміття. Чи припустимо мати стільки багажу одному пасажиру, та чи можна навести порядок на цьому напрямі?

– Дійсно, на залізниці існують обмеження на перевезення ручної поклажі пасажирами. У приміських поїздах пасажир має право перевозити безкоштовно ручної поклажі не більше 36 кг, і додатково за окрему плату – не більше 50 кг.
З 14 жовтня працівники служби приміських пасажирських перевезень Південної залізниці спільно з працівниками міліції провели на вокзалі Харків- Пасажирський перевірки дотримання правил перевезення ручної поклажі в приміських електропоїздах бєлгородського напрямку. Під час проведення перевірок було виявлено факти провезення ручної поклажі понад норму.

У зв’язку з цим ми направили листа керівництву управління УМВС України на Південній залізниці, Харківської обласної митниці та Харківського прикордонного загону, в якому їм запропоновано посилити контроль роботи своїх підлеглих.

– Відомо, що приміські сполучення збиткові. Скажіть, чи очікується підвищення ціни на квитки або відміна деяких електропоїздів?

– Враховуючи невисокий рівень прибутків більшої частини населення в Харківській області, приміські пасажирські тарифи мають соціальне спрямування. Адже приміські поїзди сьогодні найдоступніший та швидкісний вид транспорту, який до того ж забезпечує масові перевезення пасажирів на великі відстані та надає повною мірою можливість скористатися своїм правом на безкоштовний (пільговий) проїзд деяким категоріям громадян. Отже, вартість квитка на проїзд у поїздах приміського сполучення залишиться без змін. Також не планується зняття з розкладу електропоїздів.

Кому поскаржитися?

– Якщо працівник залізниці не виконує своїх прямих обов’язків, або, наприклад, провідник у вагоні п’яний, що робити і куди скаржитись? А також яке покарання «світить» такій людині?

– Південна залізниця працює в рамках чинного законодавства України. Дисциплінарне покарання працівників передбачене згідно Кодексу законів про працю України. Працівник, який порушив посадові обов’язки, може бути притягнутий до одного з видів дисциплінарного покарання: догана або звільнення. Стосовно запитання про направлення скарги, то варіантів дуже багато. По-перше, скарга, надіслана поштою на адресу: м. Харків, вул. Червоноармійська, 7. По-друге, електронне звернення у службу «гарячої лінії», кнопка якої є в меню офіційного сайту Південної залізниці www.pz.gov.ua. У заяві обов’язково слід зазначити ім’я, прізвище, по батькові, адресу місця проживання, телефон та електронну скриньку. Крім цього, на сайті Південної залізниці є розділ «Про нас», де є телефони начальників усіх служб, які оперативно відреагують на всі звернення та скарги громадян.

Крім того, у кожному вагоні у провідника є книга скарг. Хоча в даному випадку дещо дивно просити її, щоб поскаржитись на провідника. Можливо, найбільш оптимальний у цьому разі шлях – звернутись до начальника поїзда, прямого керівника всіх провідників.

Артем Богдан, матеріал з газети "Слобідський край" №131 від 02.11.2013

За матеріалами:СЛОБIДСЬКИЙ КРАЙ