Жителі скаржаться – влада заперечує: у Роганській ОТГ знову проблеми з опаленням

18.03.2020 14:42 Область Online
Фото: 5 канал Фото: 5 канал
Минулого тижня до журналістів «СК» звернулися жителі Роганської об’єднаної громади. Люди повідомили: хоча опалювальний сезон у регіоні ще не завершений, з 2 березня місцеві школи та дитсадки, а також оселі кількох населених пунктів, які входять до ОТГ, залишилися без опалення.

«Діти сиділи в холодних приміщеннях»

Жителька селища Рогань Людмила Кіріченко розповідає, що з 2 березня в селищі почали вимикати опалення. За її словами, через це в місцевих закладах освіти діти були змушені навчатися в холодних приміщеннях, де температура опускалася до 11–12 градусів.

– Знаю, що в садках включали електроприлади у спальнях, аби обігріти приміщення, і температура підвищувалася до 19 градусів. Але в цей період багато дітей захворіли й у дитсадок не ходили, бо спати в холодних ліжках – це жах, – розповіла жінка.

За її словами, незрозуміла ситуація з опаленням у громаді виникає щороку. Так, у листопаді 2019-го, коли в області стартував опалювальний сезон, Роганська ОТГ потрапила до списку тих, де опалення ввімкнули чи не останніми. Тоді без опалення в населених пунктах громади були будинки та навчальні заклади, а в департаменті житлово-комунального господарства Харківської облдержадміністрації стверджували, що причиною такої ситуації стали самі мешканців, які заборгували Роганським тепловим мережам понад 3 мільйони гривень. Відшкодувати ці кошти довелося з бюджету Роганської ОТГ, тому саме через позицію місцевої влади тепло подаватив будинки жителів не квапилися.

– Кожного року нам включають опалення на півтора місяця пізніше, а вимикають на місяць чи півтора раніше, – пояснила Людмила Кіріченко. – Але неможливо, щоб у цій ситуації страждали діти. Особисто моя дитина 4 березня прийшла зі школи та сказала, що болить спина. Я медпрацівник і зрозуміла, що це нирки, бо була вже в нас така проблема через те, що раніше сиділи в холодному дитсадку, а потім довго лікувалися.

Аби підтвердити свої слова, жінка надіслала журналістові «СК» скріни повідомлень зі спільного чата жителів ОТГ. У групі, загальна кількість учасників якої сягає 800 чоловік, жителі громади повідомляли про холодні батареї в селищахРогань, Докучаєвське та селі Хролі.

– Ми багато разів звертались до голови, але допомоги не дочекались. Тільки після того як люди почали погрожувати мітингом, опалення нам увімкнули 13 березня, – додала Людмила Кіріченко.

Усе залежить від температури надворі

Аби розібратися в цьому питанні, журналіст «СК» звернувся до голови Роганської селищної ради Федора Шевченка. Той стверджує, що жодних звернень від місцевих жителів щодо проблем з опаленням з 2 березня до нього не надходило. А щодо відключень тепла голова ОТГ порекомендував звернутися до заступника директора Роганських теплових мереж В’ячеслава Масалітіна.

Останній повідомив «СК», що якщо постачання в будинках і припинялося, то це винятково через погодні умови, бо три котельні, які опалюють усі будинки та соцсферу ОТГ, відключаються автоматично та працюють тільки на циркуляцію, якщо середньодобова температура перевищує +10 градусів.Коли понижається температура, котельні автоматично вмикаються.

– Ми працюємо з гідрометцентром, який щодня нам надає прогноз середньодобової температури. Тому котельні у громаді працюють відповідно до температурного графіка, – пояснив В’ячеслав Масалітін.

На запитання, чи зверталися до підприємства місцеві жителі зі скаргами на холодні батареї, заступник директора теплових мереж відповів, що за весь опалювальний сезон таких звернень було кілька.

– На обслуговуванні тепломереж перебуває 60 будинків. За опалювальний сезон було три-чотири заяви щодо поганої роботи системи опалення. Після звернень громадян ми направляли комісію, яка складається з представника нашого підприємства та працівника ЖЕКу, оскільки саме він обслуговує внутрішньобудинкові системи, і було проведено регулювання системи опалення, – повідомив В’ячеслав Масалітін.

У розбалансуванні системи опалення, за його словами, винні самі мешканці будинків.

– У кожному будинку є відповідальна особа, яка займається зняттям показань з лічильника, і ця людина могла економити та прикрити засувку, яка розташована на трубопроводі, що подає тепло. Це могло спричинити ситуацію, коли в одній квартирі було тепліше, в іншій – холодніше, – додав представник Роганських теплових мереж.

Читайте також: 13,5 мільйона гривень – в економію: як ОСББ Чугуєва навчились заощаджувати на комуналці


Куди скаржитися жителям громади

За словами юриста Юридичної компанії «Арес»МаксимаТушака, опалювальний сезон розпочинається та завершується за рішенням місцевої влади,і згода людей на це не потрібна.

Процедуру надання послуг централізованого опалення регламентовано Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630.

«Опалювальний сезон починається згідно з відповідними розпорядженнями місцевих органів самоврядування, якщо протягом трьох діб середня добова температура зовнішнього повітря становить 8º С. Закінчується – згідно з відповідними розпорядженнями місцевих органів самоврядування, якщо протягом трьох діб середня добова температура зовнішнього повітря перевищує 8 ºС», – повідомив Максим Тушак.

У разі короткочасного відключення юрист радить звертатись до місцевої влади зі скаргою на надавача послуг – місцеві тепломережі. У разі завершення опалювального сезону, за умови, що середня денна температура нижча від +8 °С – також до місцевої влади, проте вже з проханням переглянути рішення про завершення опалювального сезону.

– Якщо місцева влада не реагує на особисті звернення громадянина, можна спробувати колективне звернення, – порадив юрист.
Якщо ж реакції на звернення так і немає, фахівець радить написати листа до Міністерства енергетики та захисту довкілля України – це саме той орган, який регулює ці правовідносини.

Щодо холодних батарей у дитсадках чи школах, за словами Максима Тушака, жителям громади слід написати звернення в місцевий відділ освіти, а також продублювати скаргу до обласної державної адміністрації та Міністерства освіти та науки.

– Аби підтвердити неправомірні дії надавача послуг, знадобиться фіксація порушення. Проте необхідно зафіксувати середню температуру протягом доби, якщо вона нижче ніж +8 °С, то це вже порушення, якщо ні – то порушення немає, – додав юрист.

Автор: Марічка Зорянська