У Люботині водій відмовився везти матір і її сина з інвалідністю

12.01.2018 10:30 Суспільство
Фото:pixabay.com Фото:pixabay.com
Чергове протистояння перевізників і пасажирів сталося через чотири гривні.

Дитині стало зле

5 січня жителька Люботина Тетяна Калатаєвська разом з мамою-пенсіонеркою та дитиною з інвалідністю намагалися виїхати з міста до Харкова. (Свою історію вона виклала в соціальній мережі). В обласному центрі їм призначили прийом у лікаря. Вони чекали на рейсовий автобус із Люботина до Харкова. Однак, простоявши годину, так і не дочекалися транспорту, тож вирішили поїхати так званою експрес-маршруткою. Боялися запізнитися в лікарню.

– Оплативши проїзд до Харкова за себе та маму-пенсіонерку, я запитала водія, чи може дитина з інвалідністю проїхати безкоштовно. Водій цієї маршрутки, звичайно, сказав «ні». Іншого я і не очікувала, але все ж запитала, а раптом можна, – розповідає Тетяна Калатаєвська.

Далі жінка вирішила діяти відповідно до законодавства. Зокрема, пункт 159 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.07 р. № 1184 «Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» надає право пасажиру «купувати для дітей віком від 6 до 14 років дитячі квитки за пільговою ціною (зі знижкою 25 відсотків вартості) у період з 1 жовтня по 15 травня». Тому цілком законно Тетяна почала платити за дитину 75 % від вартості проїзду 12 грн (повна вартість – 16 грн).

– Після чого водій просто вибухнув! Він почав вимагати повну суму за квиток. Сказав, що для нього немає ніяких законів і що з нього вирахують ті чотири гривні. Заглушив мотор авто й відмовлявся їхати далі по маршруту. Віддав людям гроші, пересадив їх в інший експрес-автомобіль, – описує ситуацію жінка.

Читайте також: Перевізник vs пільговик. Хто правий у суперечці за безкоштовну поїздку

Вона вирішила стояти на своєму і зателефонувала до відділу місцевого економічного розвитку Люботинської міської ради. За словами Тетяни, начальник відділу Ірина Кудря спробувала владнати проблему, що виникла між нею і водієм. Чиновниця навіть розмовляла з водієм у гучномовному режимі телефона пасажирки, пояснюючи йому, що він зобов’язаний перевозити школярів відповідно до цієї постанови і що ніхто з нього не вимагатиме цих чотирьох гривень. Та ні дзвінок представника місцевого органу виконавчої влади, ні аргументи, підкріплені законом, не подіяли на водія, який навідріз відмовився везти цю родину. У результаті Тетянчиному синові в салоні маршрутки стало зле. Його мамі та бабусі довелося забрати гроші за проїзд і вивести дитину на свіже повітря. Після цього водій поїхав геть.

– Моїй родині таке ставлення осточортіло, адже це не перший подібний випадок. Раніше у проїзді в «експресі» відмовляли моїй мамі-пенсіонерці. Хтось знайде управу на таких водіїв? – говорить про наболіле жінка. – Я погодилася оплачувати проїзд за законом, незважаючи на те, що могла їхати безкоштовно, як ми їздимо в інших містах України та без жодних проблем. Наприклад, у Києві, коли лікуємося в ОХМАТДИТі, або інших лікувальних закладах країни. Водії зовсім знахабніли, вони не хочуть везти дітей навіть за гроші!

 «Усіх возимо»

«СК» звернувся за коментарем до перевізника ДП «Автосервіс» ПАТ «Курязький ДБК», який відповідальний за цей маршрут і водія. Заступник директора підприємства Сергій Пруненко запевнив, що із ситуацією знайомі та вже розібралися.

– У нас ходять автобуси, які возять усіх без винятку пільговиків, дітей узагалі безкоштовно возимо. Хоча міськрада не виділяє жодної копійки на перевезення пільгового контингенту. Щодо водія, то, як кажуть, у сім’ї всяке буває, виховаємо, – сказав телефоном Сергій Пруненко й додав, що водія вже оштрафували.


 В Управлінні Укртрансбезпеки у Харківській області порадили пасажирам і, зокрема, Тетяні Калатаєвській у таких випадках звертатися до них. Зробити це можна за адресою: 61022, м. Харків, площа Свободи, буд. 5, Держпром, 6 під’їзд, 7 поверх, кімн. 42, або ж за телефонами (057) 705-67-50, 705-67-30. Звернення громадян там приймають як у письмовій, так і в усній формі.

Заступник начальника відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті Тетяна Зотова нагадала пасажирам, що в кожному автобусі чи маршрутці обов’язково має міститися інформація з контактами перевізника, відділу інфраструктури місцевого органу самоврядування, Управління Укратрансбезпеки.

Водночас вона говорить, що такі ситуації – палиця на два кінці, адже є закон, якого треба дотримуватися, і є перевізники, яким не сплачують компенсацію. Нерідко в перевізників є маршрути, де 90 % пасажирів – це пенсіонери або пільговики.

По темі: Пільговикам з області доведеться платити за проїзд в місті Харкові