Надземному метро в Харкові заважає забудова і зима - М. Добкін
Він відзначив, що це питання керівництво області вивчало в минулому році на прикладі міста Дубаї, коли українська делегація на чолі з Віце-прем'єр-міністром України Борисом Колесніковим відвідала ОАЕ.
- Однозначно, будівництво метро надземним способом дешевше. Якщо врахувати, що в Харкові найнижча вартість проходки одного кілометра під землею при будівництві метрополітену, то в нашому випадку це буде приблизно вдівічі дешевше. Найбільша проблема — це існуюча усталена забудова мегаполісу, - сказав Михайло Добкін. - Якщо в Дубаї при будівництві самого міста, ще задовго до будівництва метро, була передбачена така можливість, і в червоних лініях, головних проспектах та вулицях спеціально були зарезервовані для цього певні території, то в місті Харкові цього ніхто не робив.
Крім того, на думку губернатора, проблеми можуть викликати середня температура у Харкові та снігові наліпання взимку. Вихід з сухого та теплого тунелю на холодну вологу поверхню взимку буде приводити до більшого зношення рухомого складу.
- Але, якщо порівняти кількість зекономлених коштів для бюджету при будівництві метро і прорахувати, що на цю економію можна вирішити всі ці проблеми або частину проблем, які я озвучив, тоді архітектори можуть давати свої пропозиції та показувати нові маршрути, де можна буде прокладати надземне метро, - додав Михайло Добкін.
Ще один варіант — метро по естакаді, але будівництво його приведе до ще більшого подорожчання, ніж будівництво підземного метро.
Губернатор підсумував, що метро залишається найдешевшим, найшвидшим і найбезпечнішим видом транспорту.
- А тому головне, щоб у державному бюджеті були закладені кошти,щоб ми могли до існуючих 29 станцій добудувати 15-20 станцій у найближчі 10-15 років.
Нагадаємо, вчора Віце-прем'єр-міністр України Борис Колесніков поінформував, що відкрите метро вже проектується в Донецьку, вивчається можливість проведення такого метро в районах Києва, Харкова і Дніпропетровська.
Тамара Кіч