Як розгадати інформацію штрих-коду на товарі простому покупцеві

14.01.2015 13:00 Економіка
Виявляється, що зчитати інформацію зі штрих-коду, який розміщено майже на всіх товарах, можна і без допомоги сканера.

У цифрах під чорно-білими смугами уже закладено інформацію про країну походження та виробника товару.

Для звичайного покупця штрих-код на товарі – це лише набір чорних і білих смуг, який ні про що не говорить. Але в цій «зебрі» зашифровано інформацію про товар. І розшифрувати її, принаймні частину, можна за допомогою цифр, що стоять під смугами.

– Відповідно до міжнародних норм, штриховий код має бути нанесено на упаковку всіх споживчих товарів, – відзначає генеральний директор ДП «Харківстандартметрологія» Володимир Величко. – Частина зашифрованої в ньому інформації зчитується лише за допомогою сканерів, адже вона призначена не для пересічних споживачів, а для виробників, постачальників і торгових організацій.

За його словами, існують лінійні та двомірні способи кодування інформації про товари. Лінійні або ж звичайні штрих-коди читаються в одному напрямку (по горизонталі) і надають можливість кодувати невеликий обсяг інформації (до 20–30 символів, зазвичай цифр). Двомірні ж, навпаки, застосовуються для кодування великого обсягу інформації (до декількох сторінок тексту) та розшифровуються у двох напрямках (по горизонталі і по вертикалі).
Як розповів Володимир Величко, на сьогодні діють три види штрихових кодів. Це UPC – універсальний товарний код, що розроблено у США і застосовується в країнах Америки. Наступний – EAU – створено в Європі на базі попереднього. Він відповідає назві Європейської асоціації товарної нумерації, яка отримала в наш час статус міжнародної організації (EAN International). Третій – UCC/EAN – єдиний стандартизований штриховий код, створений об’єднаними зусиллями організацій США і Канади (Uniform Code Council і EAN International).
Для споживчих товарів найчастіше використовуються такі системи лінійного кодування, як ЕАN-13; ЕAN-8; UPC-A; UPC-Е.

У нашій же державі з 1997 року суб’єкти підприємницької діяльності мають обов’язково маркувати товари, які виробляються або реалізуються в Україні, штриховими кодами EAN, сформованими відповідно до стандартів системи UCC/EAN. До неї належить декілька символік штрихових кодів, наприклад, коди ЕАN-13 і ЕAN-8 можуть застосовуватися для маркування торгових одиниць, а код UCC/EAN-128 – для маркування транспортних одиниць.
Як розповів Володимир Величко, штриховими кодами UCC/EAN обов’язково маркуються алкогольні напої, тютюнові вироби, примірники аудіовізуальних творів і фонограм, лікарські засоби та інші товари, маркування яких штриховими кодами передбачено чинним законодавством України.

Мар'яна Жолудь, матеріал з газети "Слобідський край" № 3-4 від 10.01.2015

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта