Використання металопрокату в машинобудуванні
Ринок машинобудування постійно зростає, тому виникає потреба у якісних матеріалах для виробництва різноманітних деталей. Саме тому попит на машинобудівний прокат, починаючи від простих листів і закінчуючи складними модифікаціями гнутих профілів, залишається стабільно високим.
Умовно машинобудівну галузь поділяють на декілька основних областей:
-
Транспортне машинобудування. Включає виробництво підйомно-транспортних машин та сільськогосподарської техніки. Завдяки використанню високоміцних сталей при виготовленні техніки типу автокранів стало можливим зберігати усі експлуатаційні характеристики, задля забезпечення високої надійності і міцності конструкцій з одночасним зменшенням ваги технічних засобів. У цьому випадку метал використовують для виготовлення кранових стріл та поворотних рам. Для виробництва таких елементів обирають високоміцну сталь з граничною текучістю 460 Мпа і більше.
-
Залізничне машинобудування. Для виробництва вагонів використовують сталеві стрічки та прокат для виробництва профілів (використовуються для виготовлення каркасів вагонів і візків). Для цієї сфери машинобудування призначені гарячекатані листи з високою ударною міцністю, що дозволяє підвищити динамічні характеристики вагонів та рівень їх стійкості із одночасним зменшенням небажаного впливу на залізничне полотно.
-
Важке машинобудування. До цієї області відносять сфери виробництва енергетичного, нафтохімічного, вугільного та металургійного устаткування. Використовуються матеріали, що підвищують супротив до утворення флокенів та стійкість до агресивних середовищ в умовах використання при температурах до -500°С.
-
Суднобудування. В цій галузі металопрокат використовують для виробництва суден різного призначення, бурових платформ, понтонів, причалів, та різних конструкцій, що придатні до використання в умовах постійного контакту з водою та температурних перепадів. Основна вимога до суднобудівної сталі – стійкість до корозії.
Види машинобудівного прокату
Щодо видів металопрокату, для застосування у машинобудівній галузі придатні майже всі його різновиди, проте найрозповсюдженішими вважаються:
-
Швелер – для збирання машин на конвеєрі, а також виготовлення підшипників і рульових тяг (виключно чорний прокат високої якості).
-
Квадрат – для виробництва перекриття днища автомобіля, де важлива міцність і тривалість використання. У цьому випадку міцність металу додатково збільшують різними методами цинкування. При недостатній якості матеріалу на ньому будуть помітні сліди корозійних процесів і тріщини, а машина стане непридатною для використання.
-
Сталевий лист. Листовий прокат використовують у виробництві корпусів автомобільної техніки, дахів і бамперів. У цьому випадку щільність матеріалу не обов'язково має бути дуже високою, так як виробники піклуються про загальну масу машини і мінімальне осьове навантаження.
Таким чином, незалежно від галузі машинобудування, будь то виготовлення кораблів, літаків, трубопроводів чи техніки, неможливо обійтися без якісного металопрокату, що є основним матеріалом конструкцій різноманітних транспортних засобів.