Що треба перевірити перед купівлею землі – поради юриста

01.11.2020 17:03 Корисно
Харківський адвокат Роман Чумак радить насамперед потурбуватися про те, щоб земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер.

– Кадастровий номер – це, так би мовити, ідентифікаційний код землі: індивідуальна, унікальна (не повторюється на всій території України) послідовність цифр та знаків, яка присвоюється ділянці під час державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування, – розповів Роман Чумак. – Якщо у вас є державний акт на землю старого зразка, ймовірно, кадастровий номер ділянці не присвоєно. Перевірити це можна на Публічній кадастровій карті України, як критерій пошуку вказавши населений пункт, де розташована земельна ділянка, чи її координати.

За словами адвоката, щоб присвоїти кадастровий номер, потрібно звернутися до найближчого розробника документації із землеустрою для виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). 

Читайте також: Як отримати право власності на недобудову

– Зверніть увагу, що так звані державні акти на землю старого зразка є дійсними, тобто держава їх визнає. Водночас без наявності кадастрового номера сьогодні неможливо провести із земельною ділянкою будь-які юридичні операції (відчуження, оренда, суперфіцій тощо), оформити її у спадщину, – додав юрист.

По-друге, Роман Чумак рекомендує подбати про офіціалізацію статусу власника землі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (ДРП).

– Для проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку зверніться до виконавчих органів сільських, селищних та міських рад, Київської, Севастопольської міської, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій або ж найближчого нотаріуса чи центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), – зауважив адвокат.

У завершенні вашої «перевірки» слід отримати витяг із ДРП (у паперовій чи електронній формі) про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку.

 Читайте також: В автобус із собакою – як перевозити тварин громадським транспортом

– Врахуйте, що загальний строк розгляду поданих для державної реєстрації документів складає п’ять робочих (!) днів. Проте можна скоротити ці часові рамки до двох або ж одного робочого дня, чи навіть двох годин, але у цьому разі розмір адміністративного збору суттєво збільшиться, – пояснив Роман Чумак.

Він також підкреслив, що належне оформлення документів, які підтверджують право власності або інше речове право на земельну ділянку, і внесення таких відомостей до ДРП допоможе захистити вашу власність від будь-яких шахрайських оборудок.

Автор: Олександр Гречаний