58,3 % жителів Харківщини вважають, що подорожувати під час пандемії – безпечно

Спецпроєкт
31.07.2020 16:14 Область Online
Фото: pixabay.com Фото: pixabay.com
Попри пандемію СOVID-19 туристичний сезон цього літа в Україні таки набрав обертів. Щоправда, для 50 % жителів Харківщини коронавірус усе ж змінив плани на відпустку. Які напрямки обирають земляки та чи вбачають перспективи в розвитку внутрішнього туризму – до вашої уваги результати опитування «СК».

Скасували відпустку

Цього місяця «СК» запустив серію опитувань для жителів області, аби з’ясувати, як вплинув карантин на навчання, роботу, бізнес і сімейні стосунки. Цього тижня ми публікуємо результати третього опитування – про літній відпочинок. Участь у ньому взяли жителі Харківської області віком від 22 до 45 років. 83,3 % з них проживають у місті, 8,3 % – у селищі, 8,3 % – у сільській місцевості.

Щодо вподобань, то 58,3 % учасників опитування полюбляють відпочивати на морі. 20,8 % віддають перевагу активному відпочинку – на екскурсіях, у горах, походах. Ще 12,5 % опитаним до вподоби відпочинок у селі або ж на базах відпочинку в області. 50 % респондентів зазначили: попри те, що карантин продовжили до кінця серпня, усе ж планують відпочити цього літа. 16,7 % учасників уже встигли відпочити, 33,3 % заявили, що відпочинок відклали.

Разом з тим 58,3 % опитаних вважають подорожі під час карантину – безпечними, 41,7 % відповіли протилежне. На запитання, чи вплинув карантин на плани щодо літньої відпустки, половина респондентів зазначила, що обмеження ніяк їх не змінили. Ще 50 % відповіли, що через карантин довелося взагалі скасувати відпустку. Зокрема, 37,5 % жителів області відклали зарубіжні поїздки через закриті кордони.

Попри це 8,3 % респондентів ще мають надію відпочити на закордонних курортах. Серед них найпопулярнішим напрямком є Туреччина, Єгипет і Чорногорія. Для порівняння, минулого року поза межами України відпочивали 25 % опитаних. Цього ж року в української туристичної сфери з’явилося більше шансів, адже 70 % опитаних усе ж збираються відпочивати в Україні.

З тих, хто планує відпустку в межах країни, на море поїдуть 41,7 % респондентів, причому більшість з них (58,3 %) обрали Азовське море. На Чорному морі мають намір відпочивати 37,5 %.

Також 41,7 % жителів Харківщини зазначили, що скасували поїздки на море через карантин. Більшість з них – понад 90 % – збираються відпочивати в Харківській області.

Поряд з тим, 75 % опитаних вважають відпочинок у межах країни занадто дорогим. До речі, щодо матеріальних можливостей, то 58,3 % респондентів заявили, що не готові витратити на власний відпочинок більш ніж 5000 гривень (на одну особу). 33,3 % готові викласти з власного гаманця від 5000 до 10 000 гривень, 8,3 % – від 10 000 до 20 000 гривень. Також 91,7 % відзначили зростання цін на відпочинок цього року в межах України. Про здороження закордонних путівок заявило 37,5 % учасників опитування.

Читайте також: 10,5 % жителів Харківщини втратили роботу через карантин: результати опитування

Перспективи для туризму

Оскільки більшість опитаних людей через коронавірус цього сезону все ж таки обирає українські курорти, у вітчизняного туризму з’явилися додаткові можливості завоювати аудиторію. Зокрема, 79,2 % опитаних відповіли, що вважають туризм в Україні перспективною галуззю. 

Також 50 % респондентів зазначили, що на сьогодні для розвитку цієї сфери не вистачає держаних програм підтримки. 12,5 % вважають, що найбільш проблемними для туристичної галузі є відсутність інфраструктури та поганий стан доріг, 4,2 % – відсутність туристичних маршрутів.

Ще 25 % відчувають інформаційний голод щодо туристичних пропозицій, 20,8 % вважають, що проблема криється у відсутності креативу. Загалом, на думку голови Державного агентства розвитку туризму України Мар’яни Олеськів, коронакриза дає шанс Україні розвинути внутрішній туризм і впорядкувати хаотичний ринок, половина якого перебуває в тіні. Найперше, на її думку, необхідно створити туристичну статистику, якої досі немає в Україні. Статистика важлива, щоб робити висновки і планувати подальші дії, корегувати або підтверджувати обрану стратегію.

– На сьогодні туристична галузь не була серед пріоритетних у державі, розвивалася хаотично. Тож зараз бачимо невпорядкованість, від якої страждають і туроператори, і готелі, і самі туристи. Недієві ліцензії, недосконала категоризація засобів розміщення, безсистемна діяльність туристичних агентств і гідів тощо, – розповіла фахівчиня.

Усунути цю проблему можна, створивши єдиний реєстр суб’єктів туристичної сфери, куди буде внесено як турагентів, так і туроператорів.

– Там буде чітко видно, що цей агент діє в межах правового поля, у нього є реєстраційний номер, здатність виконати фінансові зобов’язання. І турист зможе перевірити це та убезпечити себе від туроператорів-одноденок, які можуть зникнути разом з його грошима, – додала Мар’яна Олеськів.

За її словами, необхідним для вітчизняного туризму є і оновлення вимог до категоризації готелів та інших засобів розміщення, яка проводилась за застарілим стандартом. Такі кроки потребують внесення змін до Закону
України «Про туризм» і відповідних нормативно-правових актів, які зараз напрацьовуються в парламенті.

Проєкт «Перезавантаження життя» фінансується Фондом міжнародної солідарності в рамках програми „Free Media Programme".