Як захистити дитину від учителя-тирана. Коментар психолога

27.11.2013 14:45 Суспільство
http://www.belfamily.by http://www.belfamily.by
Як відгородитисвою дитину від цькувань учителів та однолітків “СК№ прозповіла практикуючий харківський психолог вищої категорії Зарема Джандар.

Напевне, такі ситуації знайомі багатьом. Педагог при всьому класові примушує дівчинку-підлітка умитися через те, що та посміла прийти до школи нафарбованою. А завуч вилаяла в коридорі юну модницю за прикраси та коротку спідницю. При цьому школярці не обов’язково поводитися з педагогами зухвало. Достатньо просто бути не такою, як хотілося б учителеві. Такі гоніння з боку педагогів можуть обернутися для дитини депресіями, стресами та апатіями. Адже підлітки – дуже чутливі, вони надто болісно сприймають приниження на очах у ровесників. У результаті в дітей можуть виникати різні хвороби та неврози.

– Учитель однозначно не має права принижувати дитину. Це ставить під сумнів його професійну компетентність, – вважає фахівець. – Хоча дорослі не завжди роблять це свідомо, проте така їхня поведінка наносить шкоду. Найстрашніше те, що в учителя спрацьовує інстинкт цькування. Більше того, коли дорослий постійно осуджує дитину привселюдно, то автоматично її починає судити все оточення. На це, швидше за все, і розраховує педагог.
Дитині в такій ситуації захистити себе важко. Тому, коли вчитель починає емоційно ображати підлітка, психолог радить не суперечити. Від цього конфлікт тільки ще більше розростеться.

– Краще просто вийти із зони конфлікту, можна сказати: «Вибачте, я більше не можу слухати ці образи на свою адресу. Я краще вийду». І після цього вийти, – радить фахівець. – Цей вчинок аж ніяк не демонструє боягузтво чи бажання утекти, адже дитина пояснює, чому вона йде.

Звісно, без допомоги батьків не обійтися. Щоб учитель припинив свої цькування, необхідно з ним поговорити. Адже педагог і далі може продовжувати гнобити дитину, не розуміючи, що його дії непрофесійні, а може навіть і протиправні.

В окремих випадках дитина може спробувати піти на компроміс з учителем, тобто домовитися з ним про так звані пільги. Приміром, дівчинка може пообіцяти зняти пірсинг, якщо учитель зробить щось для неї. Також учень може «співпрацювати» з учителем, тобто спробувати зрозуміти, чому учитель хоче його принизити. Можливо, педагог вважає, що коли дитина приходить до школи з новим кольором волосся, то таким чином проявляє неповагу до нього. Але насправді експериментувати із зовнішністю необхідно багатьом дітям.

– Підліткам важливо самовиражатися, говорити світу про себе. Часто використовують для цього якісь екстремальні форми – пірсинг, тату тощо. З віком це минає і людина вже не відчуває необхідності так експериментувати, – пояснила психолог.

Інна Пирлик, матеріал з газети "Слобідський край" №149 від 23.11.2013 року

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта