Продаю частину двору: правила поділу земельної ділянки

Продаю частину двору: правила поділу земельної ділянки

фото: dekoratorium.com.ua

Спочатку, щоб продати частину земельної ділянки, необхідно з’ясувати, чи зареєстровано на неї право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Далі треба виготовити технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на частини. Для цього землевпорядній організації надається пакет документів: нотаріально посвідчена копія правовстановлюючого документа на земельну ділянку (державний акт, договір купівлі-продажу, дарування, міни тощо) та копії паспорта й ідентифікаційного коду власника.

Землевпорядна організація проводить топографо-геодезичні зйомки землі на місцевості та розробляє відповідну технічну документацію щодо поділу ділянки.

Вже після виготовлення технічної документації необхідно оформити нотаріально посвідчену заяву на поділ землі.

– Також треба розуміти, що цільове призначення земельних ділянок, утворених у результаті поділу первісної земельної ділянки, не може змінитись. Воно залишається таким, як і у первісної земельної ділянки (до поділу), – зауважив адвокат Роман Чумак.

Читайте також: Як оформити спадок на земельну ділянку

Розроблена землевпорядником технічна документація на поділ земельної ділянки разом з іншими документами подається на розгляд місцевого управління Держгеокадастру (за місцезнаходженням земельної ділянки), яке реєструє новоутворені в результаті поділу земельні ділянки в Державному земельному кадастрі України. Після цього державний кадастровий реєстратор (працює при місцевому управлінні Держгеокадастру) видає витяги з кадастру (ДЗК) на підтвердження проведених змін.

Кожній земельній ділянці, що утворилась у результаті поділу, присвоюється новий кадастровий номер, який буде зазначено у відповідному витягу з кадастру.

Після отримання витягів необхідно звернутись до ЦНАПу чи нотаріуса, щоб зареєструвати право власності окремо на кожну новоутворену в результаті поділу земельну ділянку.

Коли вже пройдені всі попередні кроки, у власника з’являється можливість продати окремо виділену земельну ділянку, якій присвоєний окремий кадастровий номер.

– Обов’язковою умовою укладання угоди, як і будь-яких угод з нерухомістю, є нотаріальне оформлення договору відчуження. Підтвердженням придбання землі є Державний акт про право власності на земельну ділянку. Крім цього документа, від продавця може знадобитися проект відведення земельної ділянки. Він визначає межі землі, координати ділянки, юридичні підстави набуття права власності продавцем, обмеження. Однак проект земельного відводу може бути на руках далеко не у всіх власників, – пояснив Роман Чумак.

До реквізитів договору відносяться:

  • повне найменування сторін договору;
  • вид угоди;
  • предмет угоди, яким є безпосередньо земельна ділянка. Також вказується місце розташування, площа та призначення землі, правовий режим та склад угідь;
  • документ, що підтверджує право власності продавця на земельну ділянку;
  • папери, що підтверджують відсутність заборон на відчуження, а також обмежень використання ділянки, до яких відносяться застава, орендні стосунки, сервітути, сума договору;
  • обов’язки сторін за угодою. 

Читайте також: Куди звертатися, якщо вам недоплачують пенсію

У перелік документів, необхідних для нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу земельної ділянки, включаються:

  • паспорт та ідентифікаційний код продавця та покупця;
  • свідоцтво про реєстрацію або розірвання шлюбу (за наявності), нотаріально засвідчена згода другого з подружжя на укладення даного договору, як з боку продавця, так і з боку покупця;
  • довіреність, якщо від імені фізичної особи діє представник;
  • правовстановлюючий документ на землю (Державний акт на право власності на земельну ділянку);
  • довідка про відсутність (наявність) обмежень (обтяжень) за даними Державного земельного кадастру;
  • довідка про відсутність (наявність) на земельній ділянці житлового будинку, інших будівель або споруд;
  • звіт про експертно-грошову оцінку земельних ділянок (якщо його немає, то слід зайнятися виготовленням такого, що забере час і спричинить додаткові витрати); документ про сплату продавцем податку з доходів фізичних осіб;
  • виписка з Державного реєстру земель (Поземельної книги) – надається територіальним органом Держгеокадастру і дійсна протягом трьох місяців з моменту видачі.

– Істотною умовою договору купівлі-продажу земельної ділянки є наявність кадастрового номера. У разі його відсутності (є державні акти старого зразка) присвоєнням номера займається територіальний орган Держгеокадастру. Відсутність кадастрового номера є підставою для відмови у посвідченні договору купівлі-продажу земельної ділянки, – наголосив адвокат.

Матерiaли по темі

Автор: Олександр Гречаний
subscription
Підписка на розсилку
Хочу отримувати головні новини:
Підписка на розсилку
Хочу отримувати головні новини: