Що треба знати про права покупця

11.12.2019 15:51 Корисно
Фото: cheline.com.ua Фото: cheline.com.ua
Як діяти, якщо ваши права порушують, розповідає наш консультант.

Для уникнення неприємних ситуацій споживач має знати про свої права, які гарантуються законом. Як розповів директор Богодухівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Дмитро Перепелиця, охоронці магазину не мають права забороняти покупцям увійти до магазину зі своєю сумкою (пакетом), в якій лежать особисті речі. Але покупець має право залишити такі речі у спеціальних комірках. За необхідності покупець може робити фото товару. Конституція України гарантує право вільного збирання, збереження, використання та поширення інформації.

«Закон не забороняє споживати товар до моменту його оплати. Але не забувайте, що товар є власністю магазину до того моменту, поки ви за нього не заплатите. Тому покупець може відкрити якийсь товар за умови його обов’язкової оплати. Якщо відмовитися оплатити товар, працівники магазину мають право викликати поліцію» - говорить юрист.

Дмитро Перепелися наголошує, що охоронці не мають права самостійно оглядати речі покупця або затримувати. «Коли охоронець магазину наполягає на огляді ваших особистих речей, ви маєте право відмовитися. Лише працівники правоохоронних органів і лише за підозри вчинення правопорушення можуть здійснити вищезгадані дії» - говорить він.

Якщо виникла ситуація, коли працівники магазину вчиняють відносно вас протиправні дії, то невідкладно викликайте поліцію. Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Читайте також: Що робити, якщо ви не можете прийти до суду особисто